|
|
|
|---|---|
|
När jag körde mellan småland o piteå gick plötsligt tankmätaren ner i botten och varningslampan för bensinen började lysa. Detta skedde när det var cirka 40 liter kvar. Ibland hände det dock att mätaren gick upp lite grann så pass att lampan slutade lysa. Stannande sedan på en mack och fyllde fullt och då gick mätaren upp till cirka 20 liter och lampan var släckt. Så här stod den ungefär tills jag hade ca 40 liter kvar i tanken igen. Det verkar som om själva givaren i tanken har fått fnatt. Finns det några andra tänkbara fel? Sitter tankgivaren ihop med bränslepumpen eller sitter den i någon särskild lucka på tanken? Min bil är en Touring, kommer man åt givaren från bagageutrymmet eller under baksätet? Mvh Stefan | |
|
På min bil en E34:a 95 sedan sitter pump och givare i tanken. Förmodligen ser det lika dant ut på touringen. Under en lucka i bagaget sitter anslutningarna till pump och givare Lossa strömmen och till/returledningarna, skruva bort ringen och lyft upp tankmätaren. Pumpen lossas från botten av tanken genom att man trycker ihop två plastflärpar som sticker upp på var sin sida om själva pumpmotorn. Lys ner med en ficklampa så förstår du. Lirka lite så kommer den upp. \\Mikael |
|
|
Lite hjälp kanske? : Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ursäkta stefan att jag kommer å snor tråden lite men jag har också lite probbs med min tankmätare. När jag har kört så att det lyser vid tankmätaren så ska det ju vara ca 8 liter kvar. Sen när jag tankar fullt så går det bara i 70-75 liter. Men det ska vara 90+ liter i tanken. Det konstiga är att när jag tankat 70-75L så visar mätaren fullt och sen tar det knappt 15 mils körning till jag är nere på lite över 60liter. Det kan ju inte stämma att den drar 2 liter milen landsvägskörning? Jag har dock aldrig provat att köra till bensinslut med bilen. Eftersom man har lite blyfot så kan man inte räkna ut på ett ungefär hur mycket som är kvar när mätaren börjat lysa. Nån som har eller har haft liknande problem? Mvh Jojje -=Brings Me Women=- |
|
| jag har samma problem i min tds | |
| jag har ett problem med tankmätaren!!! visar olika hela tiden??? är det jordfel eller klapp?? | |
|
Hej Jag löste tankmätarproblemet på en 518 enligt nedanstående inlägg genom att byta kondensatorerna i kombiinstrumentet. Först trodde jag att jag inte lyckats men efter några veckor med nya kondingar började allt på instrumentet att fungera perfekt! Tillomed alla pixlar kom tillbaka. Besök ELFA så hjälper de dig säkert med rätt kondingar till nästan gratis pris! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.