|
|
|
|---|---|
|
Det va någon som frågade efter bilder för ett tag sen. Motorn sitter på plats grenröret ska slipas och planas avgassystem ska byggas idag sen är det bara resten kvar. Fronten är helt demonterbar med 4st m8 bultar. | |
|
Hittade ingen länk. Men vart lite fundersam då du bor i hofors och man inte har hört talas om dit bygge, då vart man ju inte ensam om BMW turbo i byn. Jag måste få ta en titt på den i sommar. MVH Patrik Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Länk Jasså är det du puffen. Vi jobbade på svets och plåt tillsammans ett tag Mikko. Jag viste inte heller att du byggde turbo på din. Hur går det? |
|
|
Jo men då vet jag vem du är. Finns den någon möjlighet att man skulle kunna få komma och kasta ett öga på din bil någon gång. Törs man fråga om några siffror kanske och lite mer info om vad du har gjort med den. Jag håller på att bygga på min M535, har dock inte hunnit så långt pga garage brist. Så det har mest blivit att köpa grejor änn så länge. Har bla en ny garret Gt42:a, M5 spjäll som jag håller på att bygga på en ny plenum till + lite mera godis. Livet är ingenting för amatörer... |
|
| Jodå ska ner imorgon och i sätta fixa till wastegaten och ev dra kablarna till haltechet. Har du nå diff från din reservdelsbil? Du kan juskicka ett medd eller nåt jag har nr 070-4465615 så vet du om jag är nere på verkstan. Siffror törrs man inte nämna med tanke på att jag ska mappa själv. | |
|
Har du plockat bort vanosen ? Tagit bort bromservot? La upp en bild på min gamla pärla... Länk |
|
| vanos och bromsservo kasserat. | |
| johnjohn: Var det du som byggde 2 liters maskin? Fick du den att gå ordentligt någon gång? tider? | |
|
Nähh, jag sålde den ostartad.... 2 liters maskinen ligger på sidan nu och 2,5l motor ska i inom rimlig tid... Allt annat är färdigt så det kommer gå fortare iår, är en polare som äger den nu. |
|
| Ok, låter fränt! Så det blir fart på touringen eller? | |
|
Blir det vanliga,dvs samma som bmwandreas första motor, blir väl nånstans mellan 500-550hk hoppas vi. Men det blir inte direkt nån strippen bil, sladdar hellre 5 varv runt rudskogen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.