AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.250

E32 uppdaterad?

hobbetax
Har sett att E32 finns med två olika askkoppar.
Undrar om någon vet när detta ändrades samt om det var fler uppdateringar på E32.
Och så var jag inne på 7serieklubbens hemsida å såg att PW hadde två reglage på vänstersidan
av rattstången på sin 730ia-93.
Någon som vet vad den andra är till?
PS. Funderar på en 750 så jag vill veta lite mer om vad man ska titta efter. DS.

Hej!
Reglagen på vänser sida av ratten är väl blinkersspaken samt ejustering av ratten (Höjd och Längd)

På 750 -90 och 91 är i alla fall den gamla askkoppen, men i instruktionsboken som är tryckt 1993 så ser askkoppen anorlunda ut. Jag såg en 1992 med nya modellen på askkop så jag tror de kom då. I den gamla askkoppen sitter cigarettändaren på vänster sida, knappen att lossa askkoppen sitter inunder, där askan ska ligga sitter på höger sida, och mitt över där askan ska ligga finns ett litet håla tt släcka cigaretten i. Den nya askkoppen har cigarettändaren på höger sida, utanför cigarettändaer sitter en knapp att lossa askkoppen med, själva askkoppen sitter på vänser sida och längs till höger ovanför där askan skall ligga är det lilla hålet att släcka cigaretten med instllerat.

På den äldre modellen sitter knapparna för EDC och ASC dinunder varandra längre ner än på den nyare modellen, där de är monterade brevid varandra högre upp.

Men hur är det med knappen till PDC, på den nyare modellen är ju kanppen placerad brevid askkoppen men på andra sidan än ASC och EDC, fanns det någon knapp til PDC på äldre bilar?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
4/92 ändrades askoppen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Paap Reeder
Hej!
91:ans askkopp är smäckig.
MVH /// Paap R
pa
42
parf
Honda Civic
Jag har för mig att PDC:n kom som option vid "midlife" uppgraderingen 1992 då E32 med M60-spisarna kom.

Parf
Ik
223
Ika
525i -88
Är det verkligen en petitess att hänga upp sig på vem som har den snyggaste askkoppen? Ni röker väl inte sönder era fina bilar?
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Ika : nä men man kanske tar upp okända liftare som vill dra en havanna i skinnklädseln ? :-)))))

Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED !
hobbetax
Då är det en efter 4/92 man ska ha om man vill ha den nya askkoppen.
Tack för alla svaren.
Ias.

Ik
223
Ika
525i -88
Wadel: Kvinnor som röker havanna-cigarr? för inte far du väl och plockar upp annat än kvinnfolk i din bil...;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.