|
|
|
|---|---|
|
Får man köpa sådana av BMW fast man inte har en M3. Kommer ihåg att på M3 E36 så fick man inte köpa fälgar utan att ha chassinummer i början. | |
| Det finns massor begagnade. | |
|
Självklart får man köpa dessa av bmw fast man inte har en m3. Ska du sätta dom på din 320 får du hålla dig till 4:a framfälgar pga fel ET bak. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Ok då vet jag. Fyra framfälgar då faller det hela pga det är snyggt med bredare fälgbana bak. |
|
|
Hur är det med replica fälgar? Är det också olika storlek fram och bak? Jag vet ju inte vilken ET som går på min bil. ///Tomten |
|
|
Tomten: Jag vet en som har replica M3/E46 fälgar på sin bil och de är 8 tum breda runt om..Mvh dutta |
|
|
Replika fälgar har i princip alltid samma bredd runt om. De finns dock ett företag som jag sett säljer olika bredder. Länk Här kan ni köpa "orginal" bredd, med rätt ET bak för er bil. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
wendtan: Brukar ju inte vara ngr problem att beställa t.ex 8" fram och 9,5" bak bara fälgarna finns oavsett däckhandlare.Men jag har ju väldans tur då min kompis har egen däckfirma och han är duktig på att nosa upp fräscha grejer med rätt ET mått.Själv så lurar jag på M3/E46 17" kopior till min E36 har redan provmonterat och det såg hyfsat ut med 225/45/17...mvh dutta |
|
|
Okej, min uppfattning är att ofta säljer bara replika återförsäljaren tex gummihuset eller molway en bredd runt om. Självklart kan en gummihandlare fixa olika bredd men de brukar vara till ett annat pris. Jag personligen tycker att om man nu skall köpa en replika så ska man göra det i exakta orginal dimensioner. Annars tycker jag de ser lite konstigt ut. I vissa fall lönar de sig knappt alls att köpa replikor, tex på 18" 135 M Länk som jag funderar på att införskaffa till våren. De kostar ungefär 9 kkr replikor och 13 kkr orginal med bmw cs rabbat på 20%. Kvaliten är iregel avsevärt mycket bättre på orginal fälgar. En replika fälg brukar väga mer med. Och ofjädrad vikt är inget man suktar efter direkt. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
wendtan: Du har rätt men på M3/E46 så är väl hjulhusen större än på t.ex din kärra så det funkar väl inte så bra montera M3 replikor med olika bredd fram och bak eller har jag fel?Och på min kärra så vill jag att det ska funka utan skrap och skav då min bil är väldigt låg så får det bli max 8" breda hjul.Jag tycker för det mesta att det är bra finish på piratisar. Vikten blir alltid ett problem när man går upp till t.ex 18".Hade själv 18" i våras men sålde fälgarna bara för det rullade så tungt ,även fälgarna väger ju mycket lösa märker ju man tydligt vid montering..mvh dutta |
|
|
Dutta: Hjulhusen på m3 är något bredare än på 330. De är inget problem att montera m3 orginal dimension på 330. Men M-hjul rent generellt är bredare bak än fram. Dvs inte bara hjulen som sitter på m3e46 orginal. 330ns hjulhus sväljer utan problem 255/35/18 bak, detta är orginaldimension på tex 135 M som jag har för avsikt att köpa. Titta gärna här: Länk Detta är tillvals fälgar för 330n. Just nu kör jag med en 17" 68M Parallell eker fälg som har 245/40 bak orginal och är 8,5 tum bred. M3 E46 kör med 255/40 bak som referens. E46 hjulhus är gigantiska i jämförelse med e36. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Dutta: Vet du viktskillnaden på 17" respektive 18" på fälgarna? Anledningen till 18" är att hjulhusen är så gigantiska. Måste ju fylla ut dom, ser lite konstigt ut annars. Har 17" på nu. Överväger nackdelarna med 18", så att man ska köpa 17" då? Det står ju inget om vikt på fälgarna när man kollar på hemsidor. ///Tomten |
|
|
Tomten: Gissar att viktskillnaden är något kilo mer per fälg om du väljer 18 vs 17.Men är din bil sänkt något eller är den original? Du får ju avgöra själv vilket som känns rätt och vad kosingen räcker till.Men det är inte kul när bilen rullar tungt t.ex vid omkörningar...mvh dutta |
|
|
Har inte hittat M3 kopior i 17" än. Jag håller på att ränka ut ekonomin efter 18" (med gummi) än så länge. ///Tomten |
|
|
Tomten: Finns begagnat i börsen fast lika breda runtom (17").Sök annons på delar säljes "M3 E46 fälgar" eller gå in på "bythjul.com"..//dutta |
|
|
17" m3 replika säljs av, Länk Länk Länk Länk Länk med flera. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.