|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Funderar på att trycka dit ett 320i emblem på min m3:a, blir nog roligare vid rödljusen då... Tänkte först på ett 316 el. 318 emblem, men antagligen kommer inte lika många gå på det. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Jens Jag funderar samma sak som dig.. Det står ju M5 i bakluckan och hittills är det inte en ända som viljat rejsa.. Det får bli ett 520 emblem där bak. :)))) Men är det svårt att få bort märket? |
|
|
Känner igen det där med att ingen vill rejsa... =) Inte speciellt svårt att få bort emblemet, bara man tar det lugnt o försiktigt så brukar det gå bra, emblemet sitter med dubbelhäftande tejp. Jag använde en skruvmejsel som jag lindat en trasa runt till att bända lite försiktigt runt kanterna på märket med tills det gick att få tag i det, tvättade sedan bort överblivet klister/lim med t-röd. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
Kowalski |
Johan B: Kan vara något i den stilen att bilar med K-pkt saknade emblemet. Troligtvis har det sålts allra flest av dessa i sverige då AC + mer godis ingick i detta. Att sedan "Clubsport" enbart fått bilar med emblem kanske beror på att BMW haft bilar med just denna speci för omgående leverans till honom? Hur som helst, jag citerar endast ur vad som är tryckt i BMWs katalog för E36 och E34 95-96 (då 518i samt iT fortfarande såldes), där det fullt och tydligt står precis att emblem utgår vid i standardutrustningen för de 4-cylindriga modellerna (utom is). Tryckfelsnisse kanske har varit i farten? :) Kör förresten själv utan emblem (förstås!) och saknade det även på min 318. Mvh /Kristoffer BMWCS # 4918 BMWCS SYD |
|
Nej samtliga mina bilar beställdes från fabrik med 8-9 veckors leveranstid och eftersom jag samlar på broschyrer från varje år så har det stått med i extrautrustningslistan att det går att beställa utan modellbetecknng. Ni som påstår att det kommer utan har ni köpt dom bilarna eller är det vänner som haft det så. Har ju så att säga köpt E36 under hela dess livstid som ny och alltid fått modellbeteckning med. |
|
|
Avundsjukan mot oss BMW ägare är så stor så därför skyltar jag inte med vilken modell jag har när jag har sexor. Vi som kan BMW vet ju att på E46 så ser man lätt om det är en fyra eller sexa under huven. Kromad grill, bilens färg på dörr och bakluckehandtag plus dubbelpipigt avgasrör. Invändigt förvaringsplats i mittkonsol med lock på en sexcylindrig bil. När jag har ägt fyror så skyltar jag med det för att folk ska se att det är snik modellen och ge fn i den... |
|
Kowalski |
Clubsport: Har du katalogen på E36 coupe 1996? Det är den jag har där det faktiskt står vad jag skrivit. Kanske gäller detta bara coupen och inte sedan/compacten? Vore intressant att få detta utrett :) När det gäller 518i så grundar jag det på när jag frågade en av säljarna 1996 när min far skulle byta bil. Samtliga nya 518 på Förenade Bil i M-ö och på Theanders i Lund saknade emblem. Påpekade detta och säljaren svarade att alla 518 de får in saknar emblem. 518 med emblem är riktigt sällsynt. Mvh /Kristoffer BMWCS # 4918 BMWCS SYD |
|
Skulle jag har en M-bil skulle jag inte vilja ha typ 520 eller 320 på den! Det skulle kännas helt fel på något sätt. Det räcker väl att ta bort M5 eller M3? Fattar de inte att det är en M3 eller M5 så kan de inte vara alltför intresserade av bilar. Det lär väl vara några av bilvärldens mest välkända modeller? //Thorssa |
|
|
Min Alpina beställdes utan emblem och stripes Mer stilrent så...... |
|
| BMW har ALLTID levererat sina bilar med emblem såvida kunden inte specifikt beställt bilen utan emblem. Detta gäller oavsett modell. | |
|
Bjoerk, jag är 100% säker på att "modellbeteckning utgår" ingick som standardutrustning till Compacten när man beställde pluspaketet (inte komfortpaketet som jag skrev tidigare, för det hade inte min bil!). Jag är även helt säker på att denna punkt fanns med i utrustningslistan (under pluspaketet) i broschyren som luslästes innan jag beställde bilen. Däremot kan detta ha specifikt för svenska marknaden. Fast iofs kan man väl säga att kunden därmed har valt bort beteckningen när han/hon beställer pluspaketet.... ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Kowalski |
Bjoerck: Du verkar bestämd men jag förstår inte varför BMW i så fall skulle ljuga i sina kataloger. Kan dock vara som jag skrivit att det är tryckfelsnisse som varit i farten på E36 coupe katalogen från 1996 :) Eller att 9 av 10 518 spekulanter beställt sina bilar utan emblem varför BMW valde att ha emblem som kostnadsfritt tillbehör på sista årsmodellen? Mvh /Kristoffer BMWCS # 4918 BMWCS SYD |
|
Johan B: Pluspaket är ett av generalagenten ihopsatt utrustningspaket. Kowalski: Kan inte kommentera det du påstår eftersom jag ej sett broschyren ifråga. Jag har dock sett flertalet 518 -95 & -96 med modellbeteckning på luckan. |
|
| Jag såg en E34 M5 till salu för nått år sedan i örebro, med 518 emblem på. Det är lite ballt! | |
| jag funderar faktiskt på att skaffa emblem till min..tycker faktiskt emblemen e snygga.. glänsande o så.. hmm.. bara jag som tycker så typ? hehe | |
|
På compacten kan det kanske stämma att den levererades utan modellbeteckning i samband med pluspaket. Men vi pratade ju om 316-318 sedan. Och utan nån paketutrustning. För sista gången i samtliga utrustningslistor för E36 alla årgångar så måste man säga till för att få utan beteckning. Jag har ju fyra levande bevis för detta. Tack bjoerck för att du kommer till undsättning! Kowalski: Jag har nog den katalogen ska leta upp den ikväll. |
|
| Som en "vis man" sa: Ni tar väl av prislappen när ni köper kläder? | |
|
Sista sändningen av TrafikMagasinet innehöll ju bl.a. en kommentar om idioter i trafik-Sverige "Snälla, låt bli M-märken på BMW 318..." Jag stylar hellre ned min bil; från ex 328 till 316... Sign Kjelle |
|
|
min var utan beteckning när ja köpte den o så kommer det att förbli. argumenten har ni hört. -lättare att vaxa/tvätta. -ger en "cleanare" look. -avundsjukan drabbar ägaren. -ges fler tillfällen till lite gaspådrag=) tänk om man kunde säga till f-bolgen att "det står 316 på bakluckan" =) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Jag tycker att det bara är M5 och M3 som man ska ta bort emblemen på. =) Det blir roligare så. Så tyckte jag att dom sa det så bra i sista avsnittet på TrafikMagasinet. "Jag önskar att folk kunde sluta med att sätta dit M märken på sin gamla 318." Det var lite humor. Min bror har kvar sitt 320i emblem på sin E36. Och det tycker jag är trevligt. Men, jag kan ju inte säga annat än att det är fult med emblem... MVH Morgan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.