|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Kowalski: Oavsett vilken modell man beställer hos BMW, så är det standard med modellbeteckning. Man måste själv aktivt välja bort det om man vill köra utan. Själv föredrar jag utan modellbeteckning, oavsett modell. Klart snyggare och ingen annan har att göra med vad jag har betalt för bilen. Jag låter inte prislappen sitta kvar på mina kläder eller skor heller, gör ni? Har alltså inte det på någon av bilarna, varken på V12an eller fyran... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
smaken är ju som baken.. jag kör utan emblem för att jag tycker det är snyggt. men det är alltid kul med folk som "leker" med emblem. tex. en polare till en polare (känner honom inte själv) hade en råtrimmad/stylad golf vr6 som han satte på CL(=snik på vw språk för er som inte visste)emblem på. var många som försökte rejsa med honom :) |
|
Kowalski |
Erikw: Tyvärr har du faktiskt aningen fel där :) Känner mig nu som en B-W men jag har några informationsblad/prislistor över E34 och E36 där det står att 518i, 316i samt 318i levererades från fabrik utan emblem. Att få "316" på bakluckan var alltså ett kostnadsfritt tillval som fick specialbeställas :) På nuvarande modeller stämmer det mycket riktigt att samtliga bilar levereras med emblem. E34 518i med emblem är en raritet men en rolig sådan. Ägaren ville kanske visa att denne minsann föredrog 113hk BMW framför 115hk(?) Volvo 740 när förmånsbil skulle väljas. Något som säkert retade en och annan Svensson under lågkonjunkturens år i början på 90-talet. Mvh /Kristoffer BMWCS # 4918 BMWCS SYD |
|
Kowalski: Det stämmer inte. Beställde fabriksny 316 1992 och en 318 1997 och både kom med modellbeteckning på bakluckan jag sa inte ett ljud om det vid beställning. |
|
|
Som framgår av www.bmw.se är en "extrautrustning" på nya BMW-bilar "Modellbeteckning på bakluckan utgår". Priset för detta är 0 kr. "Allt går lättare bara man vill. Det svåra är att vilja." |
|
|
I vissa paketutrustningar (t ex komfortpaketet) utgick modellbeteckningen på bland annat 316i och 318i E36. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Skumt att det inte var så för mig då. Köpte även fabriksny BMW compacter 95 o 96 samma sak där dom hade modellbeteckning från fabrik. |
|
|
När jag köpte en fabriksny compact -94 med komfortpaketet, "ingick det" i komfortpaketutrustningen att "modellbeteckning utgår". Har för mig att det var samma med de vanliga E36:orna med! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag har alltså köpt 4 st E36:or med komfortpaketet och alltid fått med modellbeteckning, är det en special för BMW Solna eller? Detta är ju helkonstigt... |
|
|
Förra ägaren plockade bort 323i åt mej, troligtvis pga en parkeringsskada bak. Jag tänker inte sätta dit nytt utan kör med ett ///M märke istället då bilen e orginalutrustad med M-paketet. Visst finns det folk som har synpunkter på det me men så länge man inte slänger upp tex ///M3 på en icke ///M3:a så tycker jag det e ok. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Fakta: När min 518i-95 beställdes, var man tvungen att själv aktivt välja bort modellbeteckningen.. De här ryktena om modellbeteckningar har nog sin grund i att när E34 518i presenterades 1990, fanns inget modelbeteckning att få i början. Detta uppmärksammades givetvis av motorpressen och har nog lever kvar som en skröna, för modellbeteckning infördes senare även på 518i. 518i var för övrigt då inte tänkt att säljas i Tyskland, utan endast i "u-länder" som Sverige och Grekland. Senare tog även tyskarna emot denna modell på sin hemmamarkand. Jag upplever det som om mindre insatta personer tror att det bara är de enklare modellerna som kör utan märken. Personligen tycker jag att det verkar vara tvärtom; ju mer man betalt, ju diskretare vill man vara. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej På iX:en sitter det ingen modellbeteckning ,det var borta när jag köpte bilen. Det är inget jag saknar dock,speciellt inte nu på vintern vid rödljusen om nu Audi-ägarna mot förmodan vet vad iX betyder... :-) På 635:an sitter modell beteckningen kvar och det skulle jag aldrig drömma om att ta bort. MVH // Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Jag tycker att beteckningen på bakluckan är snygg. Kromade siffror och bokstäver är ju lite retro. Har själv kvar beteckningarna på mina bilar. Vissa beteckningar har ju lite "tyngd" också: 535i 328i 750i Jag kommer ihåg på 80-talet när japanerna kom med klisterdekaler istället. Fräckt då.... |
|
|
Jag tycker att det är snyggare utan beteckning bak, sen är det som många andra säger en smutssamlare... |
|
|
Själv har jag tagit bort siffrorna och låtit "i:et" sitta kvar, för då är det upp till var och en att gissa vad för motor som sitter "i"......;-) Peo |
|
|
Kör utan emblem för att det ger en renare look :). Sedan vill man inte visa vad man har för motor heller, av flera anledningar. //Thorssa |
|
320-325 |
jag kör me 320i dekal bak som satt där från fabrik skit sköj när man rejsar...när man blåser förbi en volvo T4 0-201 m och visar upp bakändan med 320i dekal.... lite kul... men dom flesta fattar ... |
320-325 |
hmm kanske inte blåser förbi men... |
Njuren |
Herregud,bäst ja går ner o plockar av alla BMW emblem,alla M emblem samt slipar bort BOSCH från vindrutetorkarna,...........plz BMW - i nöd och lust |
| Kör utan modell-beteckning och det har jag grjort på "alla" min bilar... Varför? Det ser f*n så mycket bättre ut, helt enkelt...! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.