|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Rätt många BMW saknar ju modellbeteckning där bak. Jag hör till dem som tagit bort min. Det gjorde jag eftersom jag inte tycker att typsnittet på BMW:s siffror och bokstäver är särskilt snyggt, och tecknen är också i största laget för att passa in väl. Har ni också tagot bort er modellbeteckning - och i så fall varför? "Allt går lättare bara man vill. Det svåra är att vilja." | |
|
Bilen ska vara original jag är väl den ända i landet med 325 kvar på min bil...mvh dutta |
|
|
Nej. Modellbeteckningen tar man väl bara bort om man kör en 316, 518 eller dylikt ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
| Beställer man ny bil kan man nog välja om man vill ha beteckning eller inte... Tror jag mig hört talas om. | |
| Man tar bort det för att det är lättare att tvätta....betecknignen är skitsamlare | |
|
Sail > Tack, det var ytterligare ett skäl att köra utan. "Allt går lättare bara man vill. Det svåra är att vilja." |
|
| På te.x 540 tar man bort den så det ser ut som en 518 he he | |
|
Som sagt, jag tog bort mitt för att det är ett smutssammlarställe som är svårt att hålla rent samt att det nu ser ut som vilken BMW som helst. Gott Nytt År! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
520:n levererades utan modellbeteckning, det ingick i det s.k. "Business Edition"-paketet. Eftersom även 530-originalfälgar (radialeker 48) ingick där ser den precis ut som en sådan utvändigt :) Vid vaxning av bilen tackar jag de högra makterna för att modellbeteckning saknas, det blir bra mycket enklare att vaxa. På vår förra bil, en Citroën XM, stod namnet i klartext baktill, ett jäkla pyssel att få vaxningen bra där. På Z3:an står det som på de flesta Z3:or Z3 på bakluckan, men där är det å andra sidan snyggt med modellbeteckning. /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" |
|
gangsta_toth |
Är det bara jag som tycker att det är kul när man monterar modellbeteckning från en mindre modell? Ska montera 320-emblem på min.. =) |
|
Min M5 var beställd utan emblem så det får fortsätta så. //Schnitzer |
|
|
Som flera sagt så kan beställa utan modellbeteckning. Jag kör utan för att jag tycker att typsnittet är för litet på E46. Sen kan man tycka att det bara är min ensak vad jag har för motor i. När jag om 1-2 år köper mig en E46 M3 så kommer jag lätt att sätta på 316 emblem... |
|
|
Inget fel på typsnittet tycker jag, tvärtom... mycket klassiskt. Beträffande mina bilar har jag ingen modellbeteckning på touringen, för den levererades utan, och bara Z3 på den andra. MVH, E38B12 |
|
|
Min E30 touring har inga emblem, från fabrik. Jag är ganska glad över det då det brukar vara en vanlig grogrund för rost. /Niklas |
|
|
Jag har mitt kvar. Mest för att de flesta pillar bort dem.. har jag gott om tid att hålla det rent ;) |
|
|
På min 316 var det bortplockat när jag köpte den och på 530:n togs det bort p.g.a den svenska avundsjukan, grannarna tror att det är en 520... :-) /Fredrik |
|
|
Tycker bilen e finare utan märket där bak. Mycket cleanare look. enligt mig iaf =) |
|
|
BMW är en av dom få (vad jag vet) som erbjuder sina kunder att få den nya bilen levererad utan modellbeteckning för priset av 0 kr. Vad jag har hört så kostar detta extra hos många andra tillverkare. Verkar dock sjuk att man ska behöva betala för att dom ska låta bli att sätta på nått på bilen.. "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Kowalski |
Andersson_CSI: Vad jag vet så tar ingen av de större biltillverkarna betalt för att plocka bort beteckningen på kundens begäran vid leverens. Detta gäller vad jag vet både Audi, MB, Jaguar, Volvo, Saab, VW. Intressant i BMWs policy är att snikversionerna 316, 318 samt 518 leveraras UTAN beteckning. De snikversioner som har modellbeteckning har alltså nybilskunden begärt att stoltsera med detta :) Mvh /Kristoffer BMWCS # 4918 BMWCS SYD |
|
På min 528 sitter ingen beteckning... på min 325iX står det 318i. :-) A4 TDi Quattro äts till frkost på vintern... iofs inte nu då den är avställd. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag hade inte ngn modellbeteckning på min bagagelucka på 525an men hade haft det så hade jag plockat väck den omgående.... köper jag en ny bil vill jag absolut inte att det ska stå på den vilken motor jag har i... det har ingen annan med att göra... mest för att folk inte ska kunna veta vilken motor man har i. Sen tycker jag att det ser fult ut med emblem.... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.