|
|
|
|---|---|
|
Har planer att byta bromsarna runt om på min bil nu när den står avställd.....då är min fråga: Är det värt & satsa på lite värre bromsar? Tex borrade skivor & Tarox belägg?? Kanske 4-kolvsok? Vilka e32 hade 4-kolvsok,har för mej dom ingick i nåt som heter "autobahn-paket"?? Nån som kör med lite värre bromsar på sin e32? Kom gärna med förslag & ideer! Gott nytt år! | |
|
Enklaste sättet och uppdatera är att byta belägg till ett med lite bättre friktionskoefficient..och behålla std oken och skivorna. nästa steg är att plocka skivor och 4 kolvs ok från e32 750i (med autobahn paketet) enligt uppgift hos bmw sitter dom endast på tysksålda bilar. Men även e34/e31 ok och skivor passar rakt på. Både m5 3,6/3,8 840/850i har större skivor/ok än std e32 Borrade skivor är kanske inte skräp, men dom spricker....och man har betydligt mindre yta på skivan, då är det bättre med slitsade skivor, men igentligen behövs det inte vid normal körning...hur ofta bromsar man upprepat hårt i vanlig trafik? |
|
|
Jag bytte till Autobahnpaketet och det är en obeskrivlig skillnad. Det är betydligt bättre nyp än med originalgrejerna, och tål faktiskt ganska mycket belastning innan de börjar mattas av... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hm.....Jesperado: så du kör nu med 4-kolvs ok? Passar det "bolt on" eller måste man fixa nåt med bromsoks fästen? |
|
|
Jepp. Det är bara att byta oken och skivorna rakt av, inga konstigheter alls... Det finns en bild på hemsidan jag länkar till i min profil. Ingen bra bild, men man ser vad det är för prylar i alla fall... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.