AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.276

M5 som stått stilla länge

Sida 1 av 2
Hej,

Jag har en bekant som hämtade hem en fin M5 år 2000.
Han körde med bilen i 1 år men tyckte sedan att det var dyrt med bensin mm och började cykla. Nu har bilen stått i över 2 år på samma plats (ute) och jag tycker det är sorgligt att se på en så fin bil.

Vad kan man räkna med har hänt på dessa 2 år? Däcken lär ju vara ovala men utöver detta?

Bilen är en 92:a och jag är sugen på att lägga ett lågt bud och försöka rädda den innan den förfaller eller blir nedplockad nån natt. Nån som har nån idé på vad man skall bjuda för att vara säker på att inte göra bort sig? Gått ca 15000mil med full bok.

Givetvis skall man titta igenom den först men några höga bud blir det inte, finns enklare sätt att skaffa sig dyra problem :)

/John
finns enklare sätt att skaffa sig dyra problem :)

Ja! Skaffa flickvän!! :)

M-POWER!

Länk
Har redan råkat ut för det problemet... funderar på ett till :)
Usch hur kan man ha mage att ställa en M5 ute i två år....köp den o rädda den stackars bilen.
Underligt sätt att tänka tycker jag, spara pengara genom att cykla istället men på samma gång tappa pengar för varje dag den står och förfaller.

Priserna är låga idag på gamla M5 E34 har sett sådan för under 40" skicket på dom prisklasserna är troligtvis ganska lågt.

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.nu Länk
sidan för Bmwtokar!
Jo det håller jag med om. Dock är frågan vad man skall betala...

skall gå igenom den i morgon tänkte jag, det är en 3.8 visade det sig. Jag trodde det var en 3.6.

Mvh
John

Jo det håller jag med om. Dock är frågan vad man skall betala...

skall gå igenom den i morgon tänkte jag, det är en 3.8 visade det sig. Jag trodde det var en 3.6.

Mvh
John

Har en liknande bil här där jag bor. Den har varit ute på annons, då sägs det vara en av några få M5 Touring i just det utförandet.
Det konstiga är att den stått parkerad en längre tid utanför en gård i grannkommunen med både det ena och det andra lagt på taket. Bland annat vedträn har lagts på taket. Jag undrar varför man gör så. Det svider i själen att sen den mycket fina bilen stå och förfalla.
Den såg väldigt övergiven där den stod, nu vet jag inte om den står kvar längre.

/Anton
Denna bil har jag recondat och kört innan den blev stående så jag vet att den gick fint och var fin. Det känns ju iallafall tryggt. Det som är på bilen är det som kan uppkomma av att den står..

/John
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vad köpte din kompis den för?

Bjud 50.000:-?

Mvh
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Anton, kan inte du ta en -oljevärmare-tur- till grannkommunen
i böjrjan på det nya året och titta efter om -M5touringen- står kvar ?? om den gör det, vänligen ta -reg.nrt.- och låt mig veta !!
Jag tror han gav 108 eller 118. Firma som tog hem den.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Anton Lillsund,
M5 touringen = står den på en gård ??
är den 'röd' (calypsorot-metallic) ??
det är färgen som i så fall gör den 'en av få' -
är det den bilen jag tänker på så gäler det att vara mycket
försiktig -
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
m5toureg: är det möjligen den bilen som har en ovanligt låg mätarställning (minns inte exakt men något mellan 50-80 tkm stod det i annons) men dokumentation saknas från de senaste åren?

//HD91

- M5 E34 Limousine register -
Hallå! Visst kan jag titta om den står kvar!
Bilen stod på en tomtgräns mot en väg. Möjligen att det räknas som den står på en gård, men det är inte vad jag kallar en vanlig uppställning av en M5 Touring.

Dock så är det inte så väl/illa att det är en av de calypsoröda bilar som tydligen är så sällsynta.
Det är en mörkgrön(?) med den sedvanliga silverlacken (mörk silver) på kjolarna. Jag ser inte något speciellt på den när jag ser den utan den ser ut som de M5 touring jag har sett tidigare. Dock så sade annonsen att det var något speciellt, vad kommer jag tyvärr inte ihåg.

Jag ska ringa och prata med en kompis som inte bor så långt där ifrån om den står kvar. Gör den det ska jag titta närmare.

Vad är det som gör de Calypsoröda bilarna så ovanliga? Är det bara lacken?

/Anton
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om det är en Touring så bjud 75-80.000!

Mvh
Gled vi ifrån ämnet nu eller? :)

Axel
Däck,olja,stift ,kolla efter fukt,kontollera alla elförbrukare även hjullagerna kanförstöras när bilen står så länge helt still,stötdämparna mår inte heller så bra av att stå så länge men kan klara sig.Men om den var frisk innan avställningen så ge ett bud på drygt 20-25000 under vad den annars skulle kostat.
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
det gjordes bara 12 st. M5touring i -calypsorot,met.- (252 M)
om det sedan är något speciellt med bilen beror på vilken av de det är, i princip samtliga M5touringar är unika, att hitta två identiska bilar är ganska svårt - -
-
har bilen stått länge bör -samtliga kilremmar- bytas samt vattenslangarna till/från vattenpumpen m.m. kontrolleras noggrant och helst bytes även dessa - ett motorras kostar mer
än vad bilen är värd -
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
M5toureg,

Den Calypsoröda M5 Touringen som finns (FANNS?) har jag varit och tittat på samt provkört. Det är något som inte stämmer med den bilen förutom skicket som inte är det bästa. Dessutom tyckte jag att motorn inte gick som den skulle, verkade totalt orkeslös i jämförelse med min M6. Bilen är delomlackerad vid olika tillfällen, vilket ger den en unik samling av alla färgkombinationer samt jaffa-lacker.

/Johan
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
tack Johan,
vill du dela med dig om -reg.nr.- eller chassis-nr. på denna bil ??
då kan jag dubbel-kolla i registret och varna/informera folk som har intresse i bilen, det är ju bl.a. därför jag håller på med registret, för att hålla koll på bilarna med så mycket fakta och historia som möjligt - slutsatser får sedan var och en dra själv eftersom motivationen, förmågan att fixa saker själv (och plånboken) är ju olika -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.