|
|
|
|---|---|
Mr Hamann |
Hej! Vad använder BMW för färgfabrikat? Är det Glassurit och använder de samma till alla modeller? Jag har en estorilblå Z3 M-Coupe. // Mr Hamann |
Mr Hamann |
Är det verkligen ingen här som vet vad BMW använder för färgfabrikat? Jag har mailat BMW Sverige men inte fått något svar. // Mr Hamann |
|
Jag har letat och letat, men inte heller hittat något :( Kollade på lackstiftet jag har här hemma, men där stod inget om tillverkare. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Man får nog fråga på fabriken, och de lämnar nog inte uppgifter tyvärr. En sak tror jag att vi kan slå fast: De småförpackningar som man köper på eftermarknaden har inget samband med just originaltillverkaren. Både t.ex BMW och Volvo kör ju med samma 2-pack färg och klarlack, bara olika logga på produkterna (förutom färgnyansen så klart). Jag lackade lite på en BMW för många år sen, minns att det var ett speciellt fabrikat som var aktuellt då (gällde Cirrusblau metallic). En billackerare fixade detta, kanske fråga hos dom? FP |
|
Mr Hamann |
ThaMaztr & folke: Tack för hjälpen grabbar. Hmm, vad tricky det verkar vara... Varför vill de inte berätta vilket fabrikat de målar sina bilar med??? // Mr Hamann |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.