|
|
|
|---|---|
joamob |
Hej alla glada BMW-tokar Mitt vänster bakdörrhandtag har gått rakt av. Kan man byta bara handtaget eller måste man byta allt? Pris? Bökigt att byta? Gott nytt år på´er /Jocke Jocke |
|
Kolla mekartipsen. Håkan |
|
| ca 700:- inkl handtag och färg kostade kalaset mig för några månader sedan, byter gör du själv busenkelt | |
|
Nytt handtag omålat: 385:- på BMW Lackering: 330:- |
|
| danileb: Då måste väl haft tur att lackaren skulle ta något annat i samma färg..det spelar ju ingen roll hur litet det är dom vill ju ha mellan 1000-2000 kr i startavgift för färgblandning samt rengöring av utrustning efteråt | |
| Yep, han skulle vänta tills de skulle ta en hyffsat lika bil så han bara behövde fylla på med annat pigment eller hur de nu gör. Men detta pris var med kvitto och inget "kompispris" var det heller. | |
| Jo jag misstänkte det..jag har låtit lacka lite och jag lärde mig snabbt att man måste ta allt på samma gång,annars ny startavg.varje gång | |
|
Mitt handtag gick också av för en vecka sen, har beställt nytt på BMW, men jag har tänkt lacka det själv med sprayburk. Det är ju så liten yta, så det är nog inte så svårt artt få det bra. BMW CS #5206 |
|
|
Samma här på min 528. Handtaget gick av när jag skulle in i bilen i morse. Verkar vara aluminium. Tittade närmare på handtaget flera sprickbildningar. Skandal! Beställt nytt, byter själv. Börjar bli tveksam på kvaliteten på BMW. |
|
| De nya handtagen är i hårdplast. | |
| De nya handtagen är i hårdplast. | |
Njuren |
De nya handtagen är i hårdplast. BMW - i nöd och lust |
|
Det jag fick från BMW är handtaget i aluminium, och underdelen i plast. BMW CS #5206 |
|
cane |
verkar vara ett vanligt problem, morsan körde med trasigt passagerarside handtag i typ 3 år på sin 518! |
|
Är det bara ytterhandtag som gått av? Jag lyckades för ett tag sedan att dra av innerhandtaget (gjort av plast), någon annan med samma erfarenhet? Just nu tar jag mig ut genom att sänka rutan och öppna med handtaget utanför, lite jobbigt! Orkar inte fixa nu, snart dax för Insp. II, tar det då. Mike |
|
| Mitt gick också av på insidan ,lätt byta själv. | |
|
Räcker det med att lyfta plastskyddet runt handtaget eller måste hela dörrsidan nedmonteras? Mike |
|
|
Jag vill rätta mitt förra inlägg, handtaget är i plast, det gammla var i aluminium. Jag lät BMW i Mölndal montera det idag, kostade 1000:- När jag ringde och frågade hur lång tid det skulle ta, svarade dom ca: 15 minuter, bra timmpeng dom har. Men jag fick vänta på bilen i 1,5 timma, så det tog nog längre tid än en kvart. BMW CS #5206 |
|
|
Fick handtaget i dag, i plast, men verkar helk OK. Köpte färg samtidigt. Betalade 489 kr för handtag, färg samt klarlack. Monterar dit själv. Har redan tagit bort det gamla. Ganska enkelt. Hoppas lacken blir bra bara. Räknar med en timme för demontage plus montage. Dörrsidan måste bort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.