|
|
|
|---|---|
|
för 10år sedan hade ja ett baksystem med slutsteg rätt så litet har för mig att det var ett passivt delningsfilter vad det nu är men det spelar ingen roll med ingång för två högtalare från slutsteget och kunde sen ta ut två högtalare + en bas (tre utgångar) och fick ett rätt ok ljud för en billig penning finns det någon som kan tänkas veta vad jag hade för saker jag har ett litet slutsteg och en 12"sub så detdär med delningsfilter skulle ja gärna vilja veta vad det är jag ska ha + högtalare är helt nollställd på det här jag får lita på er andra som kan mvh matte | |
|
Vad jag förstår så har du två högnivå in på delningsfiltret! Ifall du har högnivå in på steget så använd det till LP på delningsfiltret! HP använder du till övriga högtalare! Basen behöver ström, så det är bäst att du har steget till den! BMW följer inte utvecklingen! BMW leder den! |
|
|
S.K. simultankoppling, dock måste steget klara det, du kör stereo o bryggat samtidigt! Biltema har ett sånt filter, om det är billigt du vill ha! |
|
|
Länk Heter Simultanfilter/Tri-Mode filter , kräver ett steg som är simultan kopplingsbart Hade själv just Backes filter innan funkade jätte bra med ett ganska litet steg , nackdelen är att det inte går att justera nivåerna på sub resp fullrange som man kan t.ex med fyrkanalssteg eller aktivt filter + 2 stereo steg Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
tach för det ja ska testa o inhandla ett sådant är det en god ide att sätta basen i mittarmstödet?? mvh matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.