AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
679

JVC mp3-spelare ,erfarenheter?

Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Har lagt en beställning på en JVC KD-SH9101R. Någon som har några erfarenheter av denna eller någon annan jvc spelare?

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
David jag köpte en JVC KD-LH7R med MP3playback och fjärr. Köpte den i somras och den fungerar bra. Men du bör använda ett slutsteg istället för den inbyggda förstärkaren.

Den enda nackdel med spelaren hittills som jag stött på är att då jag kört på guppiga skogsvägar nu på vintern mellan Kramfors -> Finnmarken -> Viksjö ->Härnösand ( vill inte köra på saltig E4 :) så kan den hacka till ibland. Vet inte om det är att skakminnet inte hinner med. Jag kör enbart CDRW skiva laddad med 150 mp3låtar och det funkar väldigt bra.

Det tråkiga med min modell är att man kan bara justera bas och diskant samt några förinställda EQ. Går alltså inte att justera något själv för tex mellanregister. Men du får en bra spelare för pengarna!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Köpte en JVC KD-SX998R Mp3-spelare med fjärr till.. Tycker den funkar bra, byter låt snabbt och har aldrig hoppat eller krånglat på något sätt..

Däremot ett STORT minus för inställningsmöjligheterna! Det finns ett antal förinställda EQ som inte passar mig speciellt bra. Och om man använder den "personliga EQ:n" så nollställs den några sekunder varje gång man byter låt (Bas=0, Diskant=0, Fade=0 osv..), för att sedan återgå till de personliga inställningarna. Ett litet exempel: Om man har tex basen på -3 ,diskanten på +3 kanske fadern på +3 i vanliga fall så "ändras" dessa värden till +/-0 precis när man byter låt. Efter någon sekund rättar den dock till sig till det inställda värdet igen. Detta gör att det blir lite svårt att ställa in ljudet som man vill ha det. Om man har slutsteg till den (som jag har) så är det dock inte så farligt, jag kör med alla värden nollställda på huvudenheten och har justerat in detta på steget istället.

Lite svårt att förklara, men jag hoppas att det är någon som fattar i alla fall!
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Ja ingenting ska köras på det inbyggda steget. Har separata steg till allt. Det enda som är viktigt är att den funkar bra mekaniskt och inte har några andra hyss för sig.... Det enda jag möjligtvis kommer att sakna är att den inte har några inbyggda filter , men man får väl trimma in stegen lite bättre ist..

BmwCS #4984
Man skall nog inte jämföra KD-SH9101 med KD-LH7R och KD-SX998R, då den är en avsevärt mycket bättre maskin än dessa två. Mer inställningsmöjligheter av ljudet, och en helt annan finish på utförandet. Jag tror du kommer bli mycket nöjd, det är en fin maskin!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Har ingen koll på vad KD-SH9101 är för manick.. Jag köpte min Mp3-spelare för att jag tyckte att den verkade prisvärd och för dom pengarna kan man inte klaga....! Ska bara ha den i vinterbilen ändå.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Bstrom: Har du eller har du haft en sådan spelare?

För er som undrar är det denna spelare det gäller: Länk

BmwCS #4984
David: Nej, jag har inte haft en sådan, men är väldigt bekant med den ändå. Har iof haft en KD-LH7R från JVC ett tag, och den var oxå helt ok. Dock inte heller att jämföra med den du har beställt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.