|
|
|
|---|---|
| Hej! För några veckor sedan började mitt centarllås krångla på min bmw 730ia -89. När man öppnar bilen med nyckeln åker "knapparna" upp och ned på alla dörrarna ett par gånger för att sedan ibland stanna uppe i öppet läge eller nere i stängt läge. Efter detta går inte heller bagageluckan att öppna... Detta är väldigt störigt! hoppas någon vet vad som kan vara fel... | |
|
Det låter som om någon av mikrobrytarna är feljusterad. Mikrobrytare finns i båda framdörrarna samt i bagagelåset. Enklast att börja är att lossa kontakten till bagagelåset och se om felet finns kvar. Annars får du ge dig på dörrarna genom att lossa dörrsidan. Prova också att låsa/låsa upp med nyckel och med knopparna, för att försöka se var felet kan tänkas ligga. Det finns en funktion i c-låset, som bryter strömmen till låset om man låser/låser upp för ofta. Troligen är det denna som går in och avbryter "flipperspelet" i din bil. Den återställer sig själv efter någon minut. Kan du inte öppna baggluckan ens med nyckel, om detta inträffat? Händer det varje gång du låser upp bilen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej. Jag hade samma problem med mitt lås. Det visade sig efter mångt och mycket ett det var låsknappen som gick trögt så när man låste upp, så tyckte centrallåset att det blev lite jobbigt så att han låste helt enkelt igen. Jag fick använda mig av nödöppningen varje gång jag skulle nyttja bilen. Efter ett tag blev jag trött på det och slet av dörrsidan och sprayade med 5-56. Voila voila och allt funkade "sex bakom ratten...gärna Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Hej Troligtvis är det just bara din centrallåsmotor/solenoid i bakluckan som tjärvar eller inte fungerar alls, då detta inträffar låser bilen sig offtast igen, likadant med alla c-lås/solenoider. Glöm inte centrallås/solenoieden för tanklocket, den är ofta boven i dramat. Börja i alla fall med baklucka & tanklock's solenoid. M.v.H Jawen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.