|
|
|
|---|---|
| stämmer det att z4an är snabbare ? kollade litte på modelguiden o enligt tabellen så är den 0,1 sek snabbare till hundra , är det nån som kan styrka det ? | |
chrille70 |
0,1 sek tycker inte jag är någon skillnad i praktiken, utan endast av akademiskt intresse i så fall... Möjligen är Z4 lite kvickare i starten tack vare sin lägre vikt, men sedan är det nog M3:an som "regerar". Gott Nytt År! /Chrille |
|
Handlar nog även en hel del om utväxling och motorkaraktär. S50-motorn är ju inte direkt känd för sitt bottendrag, medan Z4:ans 3.0:a drar mycket mjukt och fint från i princip tomgång. Sedan är ju frågan. Vad är väl 0-100? Helt befängd måttstock om du frågar mig. |
|
chrille70 |
Håller med till fullo om att 0-100 är ett helt befängt mått. Fullkomligt värdelöst om jag får säga det själv. Det säger ju inte ett smack om en bils prestanda hur fort man kan plåga upp den till 100km/h från stillastående. För vem gör det någonsin i praktiken? Inte jag i alla fall... MVH Chrille |
|
Tekninkens värld testar fullacc från 70-130km/h och den tiden är mycket nära tiderna dom får från 0-100. Testade min förra 528it så, och den gjorde det på ca 8s vilket är bra nära fabriksuppgifterna 0-100. Min 968 gör det på 5,8 :) //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.