|
|
|
|---|---|
|
har för inte så länge sedan köpt en 325im- 90. Det är monterat ett galet sportavgassystem med extraktorgrenrör. Motorn går väldigt ojämnt på tomgången så jag misstänkte direkt att det var lamdan. Så jag började leta men det verkar ju inte finnas någon katalysator så lamdan ska sitta i grenröret, men det gör den inte, de har bara tätat hålet med ett tändstift. Så jag undrar om det går bra att köra utan den?( går den bättre med den). Nu hänger den Jämte och glöder... ska den verkligen glöda? eller är den kass... Sista fråga: avgassystemet blir lite tjockare mot mitten sedan kommer en ganska stor slutburk. Är det helt omöjligt att det kan finnas någon katalysator där, antingen i slutburken eller i mitten? tack på förhand | |
|
Hej.. Det kan ju vara så att du har en katalysator och den sitter mitt under bilen.. har du inte det så måste du tyvärr köpa en eftersom det är krav på det iaf på din årsmodell.. Lambdan måste ju också finnas där och gör den inte det så då är det nog bara att fixa det innan besiktningen.. Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.