AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.386

Finns det några monteringssatser för feta extraljus till E34

Lusläst alla trådar om extraljus men hittar inte det jag söker.
Hella Rally eller Big Knicks är det jag skulle vilja ha. Dock skall det vara mycket enkla att plocka bort om man vill in under huven för att tex kolla oljan eller något annat vilket man gör titt som tätt.
Smidigt vore det ju om de bara gick att fälla framåt som någon här på forumet hade konstruerat själv.
Hade önskat att det fanns någon som tillverkar ett passande fäste/stag.

Någon som vet.

Och ja, jag vet att det kanske inte är så snyggt men vem fan är fåfäng i vintermörkret??

//Jocke
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Hellas plåt som monteras bakom nummerskylten, finns för två eller tre ljus, och stabiliseringsstag till grillen. Då behöver du inte fälla några ljus. Monteringsplåten kan sättas med "öglorna" för extraljusen nedåt, och ljusen ovanför för att få ner höjden lite.

Billigt, stabilt och enkelt

Sex på alla fyra, roligast så!
Och då är det inga problem med att öppna huven?
Låter ju kanon! Var inställd på special a lá svärfar :)

//Jocke

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Joa: du har mail...

Diesel-räsern
Hangaround, en fråga. Kommer inte detta att dölja nummerskylten? Fabror blå brukar inte uppskatta detta....
P
13
P R
730i-87
Kolla här. Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Finns en kille på forumet, vars far fixat dessa smidiga som går att ta bort och dölja snyggt..Länk

Två bilar är fler än en..
Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
ml69> Nummerskylten monterar man framför extraljusplåten, så att endast öglorna ljusen sitter i syns, resten av montaget är dolt.

Helt kanonsmidig lösning om man inte har något behov av att kunna demontera ljusen snabbt. Jag kör med mina extraljus (på Audin) året runt, finns mycket vilt och tillräckligt med mörker även på sommaren. Drog med fyra genomgående 12 cm långa M10-bult och karosseribrickor på baksidan. Stabilt är bara förnamnet :)

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Sätter man därimot hållaren upp och ner, får man hitta nåt nytt ställe för registreringsskylten. Enligt förpackningen är hållaren inte godkänd att ha monterad utan extraljus, öglorna är hårda och skarpa.

Hej

Jag kanske är trög eller trött men jag fattar fortfarande inte riktigt hur du har löst det. Du har inte någon bild som visar monteringen?

MVH Martin
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Har tyvärr ingen som visar montaget bra, och kan inte hitta någon länk till den extraljushållaren. Men Mekonomen brukar ha den, annars ä det bara svänga förbi din lokala bildelsnasare och se om han inte har en du kan kolla närmare på.

En fundering kring Lighton's lösning. Det ser ut som det räcker med att ta bort stagen för att kunna fälla huven?? Vill ju inte ta bort hela paketet bara för att kolla oljan på macken.
Eller måste allt bort. Ser ut som den skulle kunna glida bakom lysena!?

//Jocke
Hej

Ytterligare frågor om detta med extraljus på E34. Hur löser man problemet strömförbrukningen? Jag hade 100W lampor i mina helljusinsatser och det var tydligen ingen bra ide. Hur blir det om man monterar extraljus. De styrs väl oxå via LKM:en?

MVH Martin
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Man använer relä när man kopplar x-ljus

BMWCS Nr: 4798
Jo, att man använder reläer vet jag, men tänkte att det kanske påverkar ändå. Man har väl relä även till hel/halv ljus..?

Vart är det lämpligt att ta styrström till extraljusreläerna? E34-89

MVH Martin
MrO
Enklast är ju att tjuva från original helljuset funkar fint för mig iallafall och jag har tre st hella 3000 och kör en lika dan bil!

BMW RULES !!!
Ställer denna fråga igen eftersom vi kommit ifrån ämnet lite grann :)
"En fundering kring Lighton's lösning. Det ser ut som det räcker med att ta bort stagen för att kunna fälla huven?? Vill ju inte ta bort hela paketet bara för att kolla oljan på macken.
Eller måste allt bort. Ser ut som den skulle kunna glida bakom lysena!?

//Jocke"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.