|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
sänker man squischen, man vill ju behålla förbränningen i förbränningsrummet, inte flytta ner den i cylinderloppet. Större förbränningsrum är ett annat rätt bra alternativ, E28 M535i TwinTurbo |
|
| Den der köler packningen hur tätar den? ska den dras me samma moment som en standard? | |
| du får köpa ett loctite lim å spraya på | |
|
Hur packningen ska dras beror ju på va du använder för bultar!! BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Hur toppen ska dras menar jag! BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Jag tror nog att Kölher bifogar nått där det står hur mycket Moment som man ska dra med, ska höra med Kölher, Vad han säger. Ska kolla om man ska använda standard bultar eller ej. Ska Maila Kölher. "E34 FOREVER" |
|
tn |
Man kan köra med större squish..på en motor (finns orginal motorer med det) Jag har 9.0:1 komp.. orginal. bara å trycka.. 4 cyl |
|
trenger man justerbart kam drev med Köhler Racing 3-lagers i stål ? |
|
|
de ingår ingen moment angivelse med packningen, men de är ju bara att ringa köhler så är de löst. Man ska väl ja loctite 99 eller liknande till packningen. |
|
|
Har hört att om man har lite högre squish så skjuter packningen inte lika lätt. Och om man har skålade kolvar så hjälper det till ännu mer. Nån som kan verifiera/ dementera det? Kan man limma orginal packning till fördel också? -Clatu, verata, nictu... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.