|
|
|
|---|---|
|
Eftersom det finns så många billiga M3 e46;or till salu just nu är det svårt att inte låta sig frestas... Men hur är egentligen ägandekostanden på en e46:a jmft. med en e36:a? | |
|
Läste teknikens världs "test" eller vad man ska kalla det om m3 e36 och e46 + m5 e34 och e39... E Nästan helt säker på att e36 hade ganska mycket dyrare försäkring... Men det varierar ju givetvis från bolag till bolag + mest av den som täcknar försäkringen... m3 e46 e så brutal asså!! speciellt i gult eller imola rött! hoppas du får tag i ett fint ex, vårda den och njut!! Visserligen har du en grym bil redan men e46 överträffar nog den en aning ändå... har åkt en -97a med lite små trim... chip, filter, avgas ( med sportkat ) fasen vilken bil alltså!! Där hänger inte 540:n med riktigt...tyvärr även ifall den inte gör bort sig helt.. |
|
|
tp_88: Hänger inte en bpu trimmad 3.2:a med 350hk med en 540?? Det låter jäävligt konstigt..omöjligt faktiskt. Med tanke på att den nästan går lika bra som en E46 M3 då! Och att M3 E36 ska vara dyrare i försäkring låter också ganska konstigt..E46:an e ju liksom "lite" mera värd... ///M3 |
|
|
m3 lover> jag skrev "DÄR" hänger inte 540n med... det innebär att 540n inte hänger med den trimmade m3an det e ju givetvis glasklart.. den tar nog däremot en standard m3 3,0 i höga farter?!?! Det e väl inte så konstigt att en e46 e dyrare!! den kostar betydligt mer, därför köps den ofta av ägare som kommer va rädd om den... du kan ju roa dig med att kolla vilka som oftast e krockade... |
|
|
Jag ingen dyrare bil att försäkra i Sverige idag än en E36-M3:a. Tror du verkligen att försäkringspriserna har med maknadsvärde att göra? Gissa varför en motorcykel på 10 år som är värd 40kkr kostar vad den gör i försäkring. Kan priserna kanske bero på att det händer olyckor? En bil som E36-M3 med 300 hästar, kostar 100.000 att köpa (vilken finnig 18-ånging som helt med sprillans körkort kan köpa en M3:a, allt som krävs är att man masar sig till banken) o sen är det ut i trafik och börja öva hårdkörning med den. Nä det är verkligen inte kostigt alls att det kostar därefter, och det ska det bannemej åsså, speciellt om man är i det ålderssegmentet. Min nya bil kostar hälften i försäkring av vad M3:an gjorde. Inte vet jag men jag anser att den är värd aningen mer (jag vill i alla fall minnas att har fick skjuta till 50+ lock) och den är 4 år nyare och har 30 hästar till. Halva priset på "samma bil" på samma bolag bara för att det står M Z3 istället för M3 i regbeviset (som ju då inte har samma statistik angående krockar, stöld, skadogörelse osv som en M3:a). En E46-M3:a måste vara billigare än en E36:a i försäkring då den inte ännu hunnit bli en "mång-olycksbil", i den bemärkelsen. |
|
|
Stavar som man ska på nyårsafton åsså, ser jag ;) Gott nytt på Er! |
|
|
Ja, Gott Nytt År!! en till som fått det klart för sig!! tackar 328-johan... Väntar på svar från m3_lover! Vi må verkligen hoppas att hans tidigare inlägg inte va ett av hans bästa.... |
|
|
Verkar inte bli nåt svar... /Johan |
|
|
tp: ok, jag läste visste fel om det angående 540:n..ursäkta. Jag tycker ju att E46:ans försäkring borde vara dyrare.. Jag ger 6600 om året hel med allt..har kollat vad en E46:a kostar..och det var inte billigare kan ja säga..fast de e väl olika.. ///M3 |
|
|
Att försäkringen är högre på m3 e36 beror nog även på att kjolar och backspeglar är oerhört populära bland folk som inte kan skilja på mitt och ditt... Men det finns väl någon här som har bytat från M3 e36 till E46 och kan ge lite konkreta skillnader i ägandekostnader... M3_Lover: 6600:- låter väldigt lite för en 20-åring, vilket bolag har du? |
|
|
som sagt var fan får du bara betala 6600kr för helförsäkring på en m3:a som 20 åring?? Hur många mil?? Låter sjukt billigt!! |
|
|
Trygghansa. Bilen står ej på mig för faan..men jag jämförde E46:an med samma person bilen min står på och den kosta 11 nånting.. Men jag anser som så..har man råd att köpa en E46 M3 så har man råd att äga den också..överlag e det nog ingen större skillnad mot en E36:a..förhoppningsvis mindre reperationer och sånt... ///M3 |
|
|
tänkte väl att den stod på nån annan... enligt teknikens värld skillde det ganska mycket... dom hade ett exempel med en 22åring i stockholm... där skillde det en hel del! Visserligen jämförde dom bara i Folskam *host* Folksom menar jag... :D |
|
shqiptar |
M3_LOVER kön/ålder på den person som din m3 står på? |
|
Jag har ett fint exempel på dyr M3 E36 försäkring: Man 24 år stockholm 96000kr/år hos länsförsäkringar. MEN.."bara" 34000kr/år hos trygghansa (tror ja de var).. snacka om skillnader mellan bolag.. M3:an står på en man i 59års ålder. Tycker ändå inte de är så farligt dyrt..skulle nog kosta 16000kr på mig ungefär. ///M3 |
|
|
Det var ju riktigt billigt, nästan vad min 323 kostar att försäkra ju! Den står på en 50-årig man. //Thorssa |
|
| Med tanke på att man riskerar att inte få ut något alls från sin försäkringsbolag vid en ev. skada så tycker jag att det ät rätt dyrt med 6 papp i så fall. Men det kanske är bara jag spm tänker så?! | |
shqiptar |
va tror ni det kostar o försäkra en m3 e36 på en kvinna 70 bast :) alban power |
|
Nja..6000kr tycker jag e billigt jämfört med många andra som tecknar försäkring för M3 E36. Kvinna 70..nja..frågan e om de e så smart..dom LÄR ju börja snoka som fan om de händer nåt..inte så troligt att mormor astrid svinar omkring i en M3:a.. Vet inte heller om de blir billigare än vad en man i 50-60 års åldern är?! ///M3 |
|
| Thorssa och M3_LOVER: Det kanske inte är så smart att skriva i ett forum att ni skenförsäkrar era bilar när ni bägge har länkar till dem i era profiler med synligt regnummer. Tror ni inte försäkringsbolagen kollar här så är ni naiva. | |
|
Glömde att skriva att min far kör den lika mycket som jag:) Så dom får gärna kolla..... ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.