|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Enligt lagen får man ersätta originaldelarna med t. ex. piratluftfilter om de anses ha liknande prestanda, det ligger knappast i någons intresse att döda tillbehörsindustrin. Att däremot bygga om motorn från förgasare till insprutning anses som ett något större ingrepp än byte av luftfilter. | |
|
Ett byte till t.ex. ett öppet luftfilter påverkar bilen ur emmisionssynpunkt, dock inte påtagligt. Likadant när det gäller insprutningen. Just insprutningen har jag faktiskt inte gått genom, men när det gäller andra modfieringar såsom förgasarbyte (vilket i mina ögon är att jämföra med byte till insprutning), kamaxelbyte och byte av topplock har jag diskuterat med Vägverket och vår egen (Bilprovningens) support och det finns inget stöd i lagen för att underkänna det. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Så man törs byta till insp från förgasare ?? Sedan så är det bara att hoppas att de inget märker..... Billy B-10 |
|
|
Du gör som du vill. Risken att teknikern över huvud taget uppmärksammar det är väldigt liten, skulle han göra det tror jag det lämnas utan åtgärd... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
jesperado: tack , då vet jag.... vi får se hur det blir , men frestad att testa är man iaf... gott nytt år ------ förresten..... Billy B-10 |
|
|
Detsamma... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Har kört med 528i-insprutning på min 3.0S -72 dom senaste 15.000 milen. Den går som en dröm jämfört med förgasarna mot slutet! Har aldrig hört så mycket som en bokstav om detta från besiktningsgubbarna! Min erfarenhet av besiktningsgubbar är att dom är vettiga att ha med att göra om man visar berättigad respekt för det dom gör och deras kunskaper! Och det är ju väldigt mycket upp till den enskilda besiktningsmannen när det kommer till bedömningar av det ena och det andra! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.