AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
711

kupefläkt! Var finns filtret?

s_
125
s_maid
318i -88 med m20b23 TiC
540iaT -97
Hej!
Ja ska kolla filtret i bilen men vet inte riktigt var det är... VAR???
alltså till kupefläkten. Har börjat skruva loss lite ute vid fläktmotorn men vore bra att veta så att ja inte skruvar så mycket i onödan....

Får nämligen ett fettlager på rutorna när ja kör....
allt började med att ja spillde lite kylarvätska på golvet bakom passagerar sätet. Så tvättade ja bort det, men så hade ja kupevärmarfläkten att blåsa på det så det skulle torka. och när ja gick ut i bilen så var alla fönster täckta med nåt slags fett. och hela tiden fast ja torkar av rutorna med sprit så kommer det tillbaka när ja kör... jobbigt att tvätta rutorna hela tiden.. så ja tänkte kolla om det har kommit in i filtret.

tacksam för svar.!

BmwBasti
Dark Rider
micro filtret sitter väl bakom handsfacket eller vänta nu inte riktigt säker hur det är på e30 men e36 sitter de bakom handsfacket.
Lycka till

Bil´n min: Länk
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
>S-maid.

Det sitter inget kupèfilter på E30, så du kan nog skuta skruva nu....

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
s_
125
s_maid
318i -88 med m20b23 TiC
540iaT -97
Jahaa... men ja kom på att det kan vara värmeelementet som läcker.... därav kommer det fett på rutorna..
Vet nån av er hur man kommer åt det???

Biln min frös nämligen ihop för nån vecka sen så ja fundrar att kanske elementet har tagit stryk av det och börjat läcka..

så vilken väg ska man börja skruva???

Tack!!

BmwBasti
Ba
16
Bastard
325 Cupé -93
s_maid Hittade du felet? Jag lider nämligen av samma problem men vet ej var jag ska börja leta.
Tacksam för svar!
Visa användare
186
toffa182
316 -86
jag är s_maids brorsa så jag tror jag kan tala för honom ;) det var värmeelementet som läckte. han hade tur för han hade ett extra, så han bara bytte och torkade upp mattan så blev allt som det skulle.

du kan ju börja med att kolla var mattan är våt (det är den troligen). kommer vätskan från framänden av mittkonsolen, så kan du räkna med att värmeelementet läcker.

du har ju en e36 så jag vet inte om demonteringsproceduren är den samma. men glöm inte att tömma bilen på kylarvätska ifall värmeelementet måste bort ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.