AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
8.398

Byte rån Reverse till Business CD

Sida 3 av 3
Om du menar loudness = bas och lite diskanthöjning vid låga nivåer så brukar det vara inbyggt i de flesta system, annars får man kanske kompromissa lite med tonkontrollerna. Eller kanske är det nåt annat du menar med loudness?
Den övre delen på de olika modellerna är själva stereon, spelare, radiodel, förstärkare osv. MID är en display som används för en mängd funktioner förutom att styra ljud och radiostationer mm. Ofta kallas MID felaktigt för stereo eller huvudenhet.

FP
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jo, precis som du säger är det det bas och diskant "höjda" ljudet som jag är ute efter. I min reverse är det bra mycket mer kraft tack vare denna funktion.

Nu åker jag runt med basen på max i min business och det räcker inte till, visst skulle jag kunna slänga in min dls-bas med steg, men det känns som jag vill få ur "kraften" som finns i de befintliga högtalarna först.

Hoppas fortfarande att någon kan svara på var kamförbindningsdosan sitter.

=)

6a - för det är du värd
Loudnessfunktionen är ju bara verksam vid låga nivåer ut, det är liksom hela meningen, så fort du höjer lite så rätas ljudkurvan ut vad gäller denna funktion. Om du måste ha max bas osv på stereon för att få nöjaktigt ljud så skulle jag hellre gå på högtalarna.
Idealet är att bara vrida tonkontrollerna helt lite utanför neutrallägena, man får annars mycket lätt klippning osv i förstärkeriet. De riktiga puristerna kopplar helst bort allt vad tonkontroller heter, men det är kanske en annan historia..))
Den där kamförbindningen, vad är det?

FP
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Kamförbindningen är en kopplingslåda med en massa anslutningar för bilens olika system. Jag vet hur den ser ut, men ej exakt var den sitter. Någonstans bakom panelen vid passageraren är det iaf.

Att få mer bas vid låg och medelhög volym var just det jag uppskattade med reversens loud funktion.

Jag har bytt högtalarna bak redan för att få lite mer dynamik, de låter bra med reversen men ej min "mellanbusiness".

6a - för det är du värd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.