|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Man har varit med om det mesta men kan verkligen detta vara sant? eller en kiviks marknad produkt Länk | |
|
den va fin den! skulle vart kul å testa =) |
|
|
Ja man kanske bara gjör det EN gång |
|
| Tror nog att det är en ganska bra produkt. | |
|
Tror ärligt talat att det är en skitprodukt. Men visst är det troligen sant att produkten inte lämnar några repor i lacken som det står i reklamen,,,,men det kommer smuts,grus och annat otyg göra när man gnider bilen med en trasa. Finns nog inga genvägar när det gäller repfribil annat än att spola väl med mycket vatten mm. Att sedan en bra lackförsegling eller vax underlättar tvättningen och förbättrar glansen är en annan sak. |
|
|
ja håller med.. skulle all smuts småsten bara förmultnas det ligger ju kvar på lacken och så kör man runt med en trasa och repar hela lacken på bilen... usch usch nej --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
Såg den produkten på en Mc mässa för ngr årsen...Att det finns kvar sån skit eller är folk koko på riktigt som köper dyngan?mvh dutta |
|
| Ok har läst lite mer om denna produkt, tänker aldrig använda den. | |
| Såg den där produkten på Elmiamässan tror jag det var för några år sedan.Han försökte verkligen övertyga mig att det var en toppen produkt.Så jag sä att det där måste ju vara bra för lastbils åkare (jag var ironisk) och han påstod att det funkade utmärkt på fullaste allvar.Så dom kunde lägga undan högtrycks tvätten.Man undrade verkligen hur det stod till i huvudet på karl`n. | |
|
Smuts löser man med lämpligt lösningsmedel sedan spolar man av det med högtryck. Jag brukar inte sandpappra bilen ren.... Mvh Asken |
|
|
Bättre att ta Svinto på de smutsigaste ställena som kompisens syrra gjorde på sin 9-3a.... ; ) |
|
|
JAG skulle aldrig använda det men ja känner flera som använder det bla min svågers far, på sin nya CLK. han e jättenöjd med det. M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Enda gången man kan använda ett sådant medel är väl om man ställer ut bilen eller liknande? Om man är där och putsar på en ren bil var femte minut alltså. DÅ kanske det är bra men de försöker ju få det till en ersättare till schampo och vatten! //Thorssa |
|
|
Asken är inne på rätt väg. All rengöring i alla lägen bygger på samma princip: Lösa upp smutsen och varsamt flytta bort den från ytan, dvs låta massor med vatten och tyngdlagen göra jobbet. Vill man paniksnabbt få en "blank" yta på en skitig lack eller plastyta är det bara att ta vilket petroleumbaserat eller fett ämne som helst på en trasa och gnida, eller varför inte bara en fuktig trasa. Men efter en stund torkar det och... Vanlig olja kan dock "se" flottigt och blankt ut länge, tills man rör vid ytan osv. FP |
|
|
jag har använt produkten o jag tycker den funkar jävligt bra ok man ska inte rengöra en svårt nersmutsad bil med den men det funkar faktist.. men det jag använt det mest till är faktist efter att jag polerat bilar. det tar bort polerroser väldigt effektivt eftersom produkten innehåller vax o lika löser lika.. o sedan efterlämnar det en väldigt fin yta.. men som sagt det e ingen produkt att rengöra en bil med som e grovt nedsmutsad.. |
|
betriebsanleitung1 |
Har använt det i 5 år,har fungerat perfekt.Hatar att behöva blöta ner min ena bil i onödan. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är väl lika intelligent som när tvättmaskinstillverkarna försöker skapa tvättmaskiner utan att "använda vatten" numera :) De flesta kvinnor som tvättat hela livet, är helt övertygade om att det bara är karlar som kan komma på nått så idiotiskt. Får ju alltid köra med extrasköljningsknappen intryckt för att det ska blir helt rent från tvätt medel. Sedan den som kom på iden att ta bort "trefas" (2) från den vanliga konsumentmarkanden, så tvättningen tar dubbelt så lång tid som tidigare. Att det nya skulle vara mera ekonomiskt, där bet dom sig i röven. Att "tvätta " bilen utan vatten verkar ju ännu idiotiskare om man får tro vad namnet utger sig för. Visst går väl att tvätta i förtunning lacknafta mm, men det är väl rätt onödigt när det finns vatten :)) ///MVH Hasso Länk |
Gemini__ |
Är helt övertygad om att det är en värdelös produkt. Förstår inte hur de som använder dito medel på sina pärlor tänker. Kan inte vara skonsamt mot lacken, definitivt inte om den är rejält nedsmutsad. Bara en sådan sak att tillverkaren påstår att medlet "RENGÖR - POLERAR -FÖRSEGLAR" i ett moment borde vara nog för att välja bort produkten. Mvh: Thomas Länk |
betriebsanleitung1 |
Jag tänker så här,springer jag runt och spolar bilarna hela tiden så får jag en massa kondens och fukt som tränger sig in överallt.Första gången jag köpte det i Usa var jag mycket skeptisk,men efter att först använt det på en bil jag inte var rädd om såg jag att det inte blev repor.Fortfarande finns det inte en repa i den bil jag alltid torrtvättar.Förstår inte hur de som tvättar bilen ett par ggr i veckan tänker.Förstår inte heller hur man orkar uttala sig utan att ha provat.(Jag är inte sponsrad för att säga det här,vilket lär bli svaret) |
|
Medlet faller delvis på sin egen orimlighet. Vart tar skiten vägen, stannar kvar i trasan eller? Läser man superlativerna i länken ovan blir iaf jag skeptisk, en massa ingredienser men inget konkret, felstavningar osv, ger inget proffsigt intryck. Rätt underhållande läsning dock, det finns liksom ingen måtta på egenskaperna. Visst, kunde man hela tiden hålla bilen California-ren med bara lite damm osv så kan man börja fundera. Men kör en resa i vintersverige och fixa sedan bilen utan vatten!! Njaaa, skulle inte tro det. Jag kan inte direkt påstå att jag sett nån söndertvättad bil där just vattnet är boven, nåt större läckage eller fuktproblem tror jag inte på heller. Regnar gör det ju som bekant.. Jag föredrar att vara fortsatt skeptisk. FP |
|
| Skiten borde ju förbjudas...det finns alltid nån (dum) krake som kommer att få lacka om bilen annars... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.