|
|
|
|---|---|
|
2500 -72. Nybesiktad utan anmärkning, Tundra gröm met. Bra däck, finns lite olika fälgar att välja på. Ingen rost under, lite rost på de vanliga ställena, huv och förarsidans dörrar lagade och lackade. 4-växlad mycket bra låda. Motor totalrenoverad, borrad till 3,3 (org 3,0) alla lager i motor bytta, toppen renoverad. Lite läckande spjällaxlar på förgasarna men går mycket bra. Diverse olika delar kan följa med. Vad kan man ta för en sådan? | |
|
Hej! Dryga 10',låt säga 12'...Låter lämpligt i mina öron med den motorn iaf..Naturligtvis svårt att sätta det "rätta" priset när man inte sett bilen osv..Min uppfattning om "prisläge" osett iaf. Mvh Janne. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Håller med Janne T i värdering. Nu är ju inte en 2500 den mest ovanliga modellen i karosserien men en fräsch bil i stort som det låter betingar ändå det värdet då dessa bilar kanppt finns alls längre! /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
| Någonstans där hade jag tänkt mig, men frågan är väl egentligen; Vem betalar något för en E3? Otroligt att en sådan entusiastbil är lika kall som Skinnarmos fimgrar på sydpolen. Det känna som att det är tre stycken som gillar och vill ha dessa bilar, men de har redan en... | |
-BeeMWe- |
Jag som inte är överkåt på den modellen skulle ge runt 2-3 fr den, som bil. |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Pompe: Det är jag och "LTK" här på forumet och möjligtivs någon mer ännu okänd förmåga som gillar dessa. Så klart har vi träffat varandra och byt bilar mot pengar och härjat. Det är en enligt oss klart underskattad modell som låg långt framme tekniskt. Det är främst toppmodellerna som kan betinga ett värde, i USA ser prisbilden lite annorlunda ut men varför vet iallafall inte jag... -BeeMWe- Nej nu, det där var ett slag under bältet ;-) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Jag gav 2700:- för min 3.0, 73:a. Ingen rost på kännsliga, vanliga ställen. Dock så måste jag renovera bromsarna. Det är en mycket vacker modell tycker jag. /Erik |
|
|
När får vi se en e3a i cupen igen ;-) Länk Länk Länk |
|
|
Jag är också E3-fantast (fast inte lika mycket som jag är M5 E34 fantast), jag hjälper min far att totalrenovera en 3,0Si av sista årsmodellen, i 013 topazbraun metallic. Vi har även slaktat en polaris 3,0Si-74 och tagit delar till 77:an. Söker en beige inredning till bilen, har ni några tips? Bilen är totalt plåtrenoverad, med 99.9% originaldelar (undantag för fjäderbenstornen fram och svetsat golv), sen är den hellackad (motorrum återstår) och ihoplockad med nya stötfångare, ljus, emblem osv. Det återstår en del finjustering. Tyvärr är det ju många delar som är slutsålda till dem, både hos BMW och andra firmor. Som tur är så nyproduceras ju vissa saker av Mobile Tradition. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.