AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
857

Checkkontrollen varnar aldrig för nåt

St
4
Staven
323ci -98
Hejsan!
Har problem med check... den varnar aldrig för bromsar, trasiga lysen eller något sådant.
Vet någon vad det kan vara för fel. Vanliga färddatorn fungerar som den ska
Du har väl inget som är sönder som den kan varna för? :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Välkommen till forumet förresten. :-)

Min sida: Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
På lite äldre vagnar sitter det en separat modul som reglerar CheckControl. Vet inte säkert, men antagligen har du det på din också och i så fall kan det ju vara den som är trasig.

Välkommen till forumet!

Mvh
Patrik

___
St
4
Staven
323ci -98
Jo jag har ett positionsljus som är paj, sen har den ej heller varnat när spolarvätskan tar slut.
St
4
Staven
323ci -98
PatrikN vet du var man hittar den där modulen?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Tyvärr vet jag inte hur det är konstruerat på din bil, om du ens har en sådan separat modul, på min sitter den iaf bland lite övrig elektronik i en box i motorrummet. CCM (Check Control Module) kan det isf stå på den.
Hoppas någon som verkligen vet kan svara i denna tråden, för jag känner att jag är ute på djupt vatten nu.

Mvh
Patrik

___
Cl
49
Clabbe
116i -04
CCM-modulen sitter under rattstången en liten svart låda som är märkt ccm modul.
Det kan vara så att den är paj eller inte finns helt enkelt, min har samma problem, det vissas bara en massa "klossar" i displayen när man trycker på check.
Woodi
Har du en E34 så sitter själva check control modulen under huven där du har säkringar och relän. en halvstor låda med gul topp. Med två kontakter.

Lycka till.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.