|
|
|
|---|---|
|
En vacker Augustidag sa det poff i min motor... efter rökutveckling, hysteriskt rännande med vattenhinkar o ett snabbt bortslitande av insugen såg jag att pluskabeln mellan startm. o gen. var smält.. Nåväl, ny gen. införskaffad, (den gick inte att rädda då diodbryggan såg ut som någon hade sprängt den.) kablar åtgärdade, men vill kolla startm. oxå men det är positiva torx den sitter med.. någon som vet var man fixar ett sånt verktyg, någon som har plockat bort en startm. ur en 3,0's M-motor?? Bayerntyskarna regerar!! ;-) | |
|
Biltema: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
E12 hylsa har jag för mig att startmotorn sitter med. Annars går det med en vanlig 12 kantig hylsa också, bara att hitta en som inte glappar för mycket. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Ah...! föll mig faktiskt inte in att titta på biltemas sida... ville i det längsta inte vanhelga min bil med sekunda-hållerenkvart-verktyg.. men, men :-) Bayerntyskarna regerar!! ;-) |
|
|
Peson: Har du egen erfarenhet av Biltemas grejor eller gör du som så många andra sprider rykten? Själv köper jag gärna, ja faktiskt helst, mina verktyg, reservdelar och annat på Biltema! Jag har handlat hos dom sedan 60-talet då dom bara hade en 10-15 kvadratmeters butik i en hyresfastighets källare i Linköping. Och det är mycket mycket sällan jag har blivit besviken. Och vad gäller verktygen vill jag till och med påstå att dom, åtminstone för en hobbymekare, generellt sett håller mycket hög kvalite i förhållande till priset! Per L |
|
|
Köp av värktygen som dom har 10års garanti på. Har själv lite av det och har alldrig blivit besviken har stått och hoppat på hylsnycklar når jag har haft skruvar som rostat fast utan och spränga hylsnyckeln. Mycke billigare enn vissa andra märkes värktyg. Spränger du satsen efter 9,5 år så e det ju bara att gå och hämta ut en helt ny sats.. Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
Har ett antal ärr på knogarna efter erfarenheter av biltema, ja.. Så jag är definitivt inte någon som sprider rykten.... Bayerntyskarna regerar!! ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.