AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
637

Pluskabelbrand... verktyg?!?

Pe
11
Peson
523Touring -98
En vacker Augustidag sa det poff i min motor... efter rökutveckling, hysteriskt rännande med vattenhinkar o ett snabbt
bortslitande av insugen såg jag att pluskabeln mellan startm. o gen. var smält..

Nåväl, ny gen. införskaffad, (den gick inte att rädda då diodbryggan såg ut som någon hade sprängt den.) kablar åtgärdade, men vill kolla startm. oxå men det är positiva torx den sitter med.. någon som vet var man fixar ett sånt verktyg, någon som har plockat bort en startm. ur en 3,0's M-motor??

Bayerntyskarna regerar!! ;-)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Biltema: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
E12 hylsa har jag för mig att startmotorn sitter med. Annars går det med en vanlig 12 kantig hylsa också, bara att hitta en som inte glappar för mycket.

_______
//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Pe
11
Peson
523Touring -98
Ah...! föll mig faktiskt inte in att titta på biltemas
sida... ville i det längsta inte vanhelga min bil med sekunda-hållerenkvart-verktyg.. men, men :-)

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Peson:
Har du egen erfarenhet av Biltemas grejor eller gör du som så många andra sprider rykten?

Själv köper jag gärna, ja faktiskt helst, mina verktyg, reservdelar och annat på Biltema! Jag har handlat hos dom sedan 60-talet då dom bara hade en 10-15 kvadratmeters butik i en hyresfastighets källare i Linköping. Och det är mycket mycket sällan jag har blivit besviken.
Och vad gäller verktygen vill jag till och med påstå att dom, åtminstone för en hobbymekare, generellt sett håller mycket hög kvalite i förhållande till priset!

Per L
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Köp av värktygen som dom har 10års garanti på.
Har själv lite av det och har alldrig blivit besviken har stått och hoppat på hylsnycklar når jag har haft skruvar som rostat fast utan och spränga hylsnyckeln.
Mycke billigare enn vissa andra märkes värktyg.
Spränger du satsen efter 9,5 år så e det ju bara att gå och hämta ut en helt ny sats..

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Pe
11
Peson
523Touring -98
Har ett antal ärr på knogarna efter erfarenheter av biltema, ja..
Så jag är definitivt inte någon som sprider rykten....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.