AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.355

Verkar bara vara en massa fel med BMW

La
38
Lakso
525 tdsa -93
Har ägt två bmw en e30 318 som jag hade ett par månader i sommras gick väl hyfsat.

Men så köpte jag en e34 525 tds eftersom jag kör så pass mycket.
har alltid kört diesel, en massa gammel mercedersar. aldrig upplevt att jag behövt skruva så mycket. dom bilarna har gått allt mellan 20-70 tusen mil. Bmw n ser bra ut som jag har nu ändå har veven hunnit gå av automaten lagt av samt att jag bytt lite slitage grejer(vilket man får göra i vilken bil som helst). Men motor byte och byte av automat efter ca 21 tusen mil tycker jag är lite väl mycket...
kr
31
krille530
528-84
320-78
530-93
Tråkigt att höra. Kanske dåligt underhållen av tidigare ägare?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har den gått 21´mil enbart eller är det vad som står på mätaren. 2´mil om året med en diesel är ju inte så vanligt...
Sen är ju som sagt frågan om hur bilen är servad?
La
38
Lakso
525 tdsa -93
Gubben som ägt bilen före mig hade haft den sen ny han var född 1921 service boken var komplett i fylld
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den råka inte vara chiptrimmad kanske?
Mvh
Asken
La
38
Lakso
525 tdsa -93
Inget chip heller
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Måndagsex? Jag körde 7500 mil med min 93:a, utöver vanlig service bytte jag en bakaxeltätning och stötdämpare, thats it. Men det är tråkigt att du har beskymmer..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Inte roligt att höra med dina mek. bekymmer.. MEN,faktum kvarstår att emellanåt så får man tag i ett ex som kanske man inte skulle ha inhandlat s.a.s...

Sedan tar BMW ut mera effekt ur sin ordinära förkammardiesel än Mercedes varianter om man räknar till cylindervolym,ev. en bidragande orsak till en del "tidiga" bekymmer med diesel BMW's...Nu menar jag inte commonraildieslarna(som verkar hålla ihop bra),utan "gammeldieseln" tds...

Kom gärna med mera info om tds:en ni som har dessa och berätta om ev. problem här..

Har faktiskt själv funderat på en diesel(tds).

Mvh Janne.
La
38
Lakso
525 tdsa -93
Har varit och pratat med ett par mekaniker som skruvat mycket i Bmw dom menade att man blir aldrig nöjd med en TDS Bmw
Om man kört mb dislar förut.

Tycker bra om bilen annars, bra att köra med,går fint efter vägen och så. men slutar den int rakla så måste man väl gå tillbaka till nån taxikörd gammelmerca.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.