|
|
|
|---|---|
| Av någon mysko anledning vägrar mina dimmljus, fram och bak att fungera. Nu är det iofs så att jag aldrig skulle använda dom ändå men hur är det vid besiktningen, måste dom fungera då? | |
|
Dimljus är inte obligatorisk utrustning. Dvs. det blir ingen anmärkning på om de inte fungerar Om de fungerar måste de dock uppfylla kraven på att inte blända, eller inte ha vassa kanter som man kan skada sig på etc. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kravet på vassa kanter eller risk att lossna finns även om strålkastarna inte fungerar. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jo, det menade jag givetvis. Även om jag skrev det lite luddigt... :O) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
bempan1 |
ett litet inlägg bara.Om bilen ska gå igenom måste tex båda fram ljusen funka eller inget.Lika är det bak Lycka till på besiktningen. |
| De flesta nyare bilar har bara ett dimbakljus, så det lär bara vara fram som båda (eller inga) måste funka. | |
|
bempan1: Det där stämmer inte alls. Det går bra att besikta med bara en dimstrålkastare eller en av två dimbaklyktor i funktion. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.