|
|
|
|---|---|
|
hyejsan, jag vill veta var motor temp mätarens givare eller kontakt sitter i M535 i 85 årsmodell tacksam för svar Mvh zacka kör numera M535i Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
| den sitter på termostat huset...framme vid fördelaren | |
|
ok kontakten veraka sitta på sin plats, men temp mätaren inne i instrum,ent panelen funkar inte alls Kan tilläga att alla andra mätare så som varv, bensin, hastighet fungerar utmärkt Vad är vanligaste felet på E28orna nä'r den inte funkar ? Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Batterierna i instrumentet brukar vara ett vanligt fel då...Eller kass temp.givare. Mvh Janne. |
|
|
ok där har man lärt sig nåt nytt :) Jag ska ta o köpa mig en Hanynes bok, men innan jag gör det kan nån vänlig själ förklara hur man tar ut intrumenten enklast ? gärna steg för steg :) Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Instrumenthuset menar jag(var lite otydlig där),sitter med ett par skruvar i ovankant...Även lite kontakter måste lossas..Sedan ser du nog själv vilka skruvar som måste lossas för att komma åt "kortet" och därmed batterierna. Fastlödda med "tungor"(1,2v uppladningsbara)..Köps t.ex på Clas Olsson. Mvh Janne. |
|
|
tack så jätte mkt Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Drar upp en gammal tråd igen... Vet någon var tempgivaren sitter på en 518 -90? M40-motorn kallas den väl. Min mätare fladdrar trots att jag har ny termostat. Tänkte det kan va temp.givaren som spökar, eller har nån fler förslag? |
|
|
den sitter nog oxå nära termostat huset dom flesta bmw jag sett nu så sitter den där att din fladdrar kanndet bero på att du kanske har bytt eller fyllt på kylvätska o inte luftat systemet det finns en skruv som du skruva bort vid termostat huset för o lufta systemet börja med det Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
| Ja, eller så är det dags för ett byte av SI-kondensatorerna i instrumenten. Sök inlägg om detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.