|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle byta termostat i min 525:a och det gick ju bra :-( Naturligtvis sprack ju plasten i termostathuset.... Klantigt jag vet men nu undrar jag om det är någon speciell ordning man ska dra bultarna eller vad är trixet...... Jag vill ju helst inte dra sönder det nya huset. Alla tips tas emot tacksamt. Peter Min BMW Länk | |
|
Om man sätter packningen(oringen) på fel sida på termostaten vid montering så kan huset spricka.Så gjorde min vän och sen en gång till men då sprack den inte utan droppläckte istället...mvh dutta |
|
D-diddy |
vad är rätt håll då?? ska ringen ligga på samma sida som den stora fjädern eller på den andra sidan? David |
|
Jag la min oring ytterst mot plasthuset för så var det nog från början. Är det rätt eller ? Efter missen med det spruckna huset så skrapade jag dessutom ytorna noga. Den jag pratade med på BMW i Sundsvall pratade om att plaste åldrades och blev spröd ??? F*n trot.... men jag var iallafall jätteförsiktig när jag satte dit det..... ändå sprack det :-( Peter Min BMW Länk |
|
|
Locket ->oring->termostat->m-blocket...Var 2 årsen jag fixade detta för honom men om jag minns rätt så blir det ett litet spel mellan huset och blocket om o-ringen kommer fel,därav spänningar som gör att plasten spricker...OBS! inte helt hundra |
|
|
Huset av plast känns ju änna lite B om man får säga när det gäller så viktiga saker som kylning av sex cylindrar...mvh dutta |
|
|
Ja det verkar lite billigt :-( Speciellt på en högkvalitetsbil. Eftersom resten av motorn är mest aluminium borde det väl ha varit det i temostathuset med... Nu kostar ju ett nytt "bara" 160:- men det är lite irriterande med plast. Speciellt för mig som är van vid hederligt gjutjärn :-)) Peter Min BMW Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.