|
|
|
|---|---|
|
Efter en kort tids letande så blev det idag affär på en 540iAT -95 i färgen Brokatröd. Den kommer in i Galleriet så snart bilder är tagna. Känns trist dock att behöva lägga in den med vinterfälgarna:- ( Verkar vara en underbar körmaskin (har endast kört 4 mil...) med ett gott drag. Silkeslen gång och inga missljud vad jag hört. Synd att skinn saknas, men jag ska montera det så snart ekonomin tillåter och jag hittar en som motsvarar mina krav. Annars finns det en del finesser att "pilla med". Mer info kommer som sagt i Galleriet så småningom. Ville bara skriva av mig lite, så inlägget kanske inte är så meningsfullt, men jag mår så bra idag och kommer att sova så gott när pärlan står i garaget över natten. Nästan så man längtar till jobbet imorgon... Bara 4 km dit, men det iaf. På kvällen blir det en tur på 8 mil, så då får man köra av sig lite:- ) Kör lugnt på vägarna!! Idag är det riktigt halt i Blekinge!! /Kidde BMW - the ultimate drug... | |
Aldric |
Grattis! |
|
Gratulerar Kidde. Från vad ja kunde se på bilderna är de en blivande pärla. Ser fram emot att få titta närmare på den vid vårens/sommarens många powermeet :) Färgen är klockren, Storebrors 325 har samma trevliga brokadröda nyans. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Kul Kidde. Jag förstår att du svävar som på moln. Bara att instämma i gratulationerna, och välkommen till skåpligan i Blekinge. Nu börjar det bli jobbigt för mig att haka på putsligan....puuuh. Måste skaffa ett par nya sidolister.... och bättra på lacken på några ställen.... polera och vaxa.... fixa 17 tums fälgarna.... behandla lädret.... byta silentblocken.... och helst innan våren.... ................................ Helst ska jag få tid över till B9,an också.....puuuh. Tur att man har roligt när man är i garaget. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Sedärja... Då kom ni överens om priset till sist då. :-) GRATTIS Kidde. Hoppas jag gjorde lite nytta vid provkörningen. För er som missat det så skrev jag om det i dagboken ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tack för fin respons. wendtan: Självklart ses vi på nån träff!! Då hoppas jag att bilen ska vara välputsad och klar:- ) Bert-Ola: Bara att putsa på:- ) Jag ska förresten börja jobba på Gäresta den 2/2, så bara titta ut om du söker nåt!! Micke: Du vara till STOR hjälp - TACK!!!!!!! Dags att jobba!! /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
grattis till nyförvärvet tänk bara på att om du ska montera skinn i den måste det vara från en 95:A för 93-94 har ingen airbagsensor matta i passagerar stolen BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
Grattis till V8! Köpte själv en 740 för ett litet tag sedan, vilken motor V8an är! Har väl fnyst lite åt det innan men man blir faktiskt helt såld.. mvh Johan. |
|
530IA-93 |
Grattis!!!! (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) Mvh Hoffe |
|
getrag: Är det sant??? I så fall tackar absolut för det tipset. Hade jag ingen aning om!! Vid närmare eftertanke så är kanske detta logiskt. Sitter en i förarstolen också då antar jag? Blir det genast mycket svårare att byta då eller?? I min tidigare 530 bytte jag också till skinn. Tog en från en 535:a som saknade airbag i ratten. Kanske inte så bra... /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Grattis! V8 är helrätt! V8....för grabbar med hår på musen :) |
|
|
nja kruxet e bara passagerar stolen den måste nån bmw mek fixa till dig rent teoretiskt kan du ta hela klädslen från en 93 förutom passagerar stolen den måste ha airbag sensor om du löser det på annat sett medela gärna mig då |
|
|
Jasså, du ville ha en V8 igen :-), gratulerar till köpet. En annan stackare får ju rulla runt i din gamla bil. Nej skämt åsido, jag är mycket nöjd, körde 700 mil denna sommar i Spanien och Frankrike, däribland europas högsta bergspass, inte dumt. Skön långfärdsbil. Från Nice hem till Karlskrona körde jag nonstop utan att det kändes jobbigt, bra betyg till en 10 år gammal bil. Nu har jag ju fått den förevigad på bild av Micke också, tur att den var nyputsad. Ha det bra med nya bilen nu. |
|
|
Hehe, man är och stökar lite överallt. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Kidde: Kul att du börjar på Gäresta, jag kommer framåt våren, behöver bl.a. lite småkrafs till E28:orna. Tråkigt med all skit på vägarna så här års, nu när du har ny finbil. Du får väl använda 535,an som "saltätare" så länge. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.