AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
781

Vad för tändstift 325 tic?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
vad ska man ha för tändstift på min 325tic? turbon och IC`n är från en Sabb 9000. ska väll bara ladda 0,3 0,4 är det tänkt.. (orginalkomp)
fråga 2: hur vet man om den går snålt? om den går fett så svartrycker den väll? men hur går den om den går snålt? vad händer om han får för litte soppa?

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Om den får för lite soppa så kommer den spika. Bygg eller köp en lambdamätare så får du en fingervisning på blandningen, en avgastempmätare går också bra.
Om du inte har råd med några mätare så är det bättre att den får gå lite fett å svartryka än att du kör den för snålt... men som sagt. köp en mätare. spikningar kan leda till både trasiga kolvar, förstörda cylinderlopp och spruckna toppar..

E28 M535i TwinTurbo

tl
77
tl996r
325ik -87 turbo
tjenare axel! har du fått tag på turbo och ic nu, va kul! Har du kommit på någon lösning vad gäller grenröret än? jag har bytt till hårdare stift i min för orginal stiften ville int hänga med längre. det är bara att kolla i t.ex bosch kattalogen hos OKQ8 efter ett stift som stämmer med gängan men har en lägre siffra, jag gick från 8 till 6 och det är stift som används till s**b 99 turbo.

Lycka till!

Budget turbo är buskul!!!
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
tl996r: japp turbo och ic är köppt. åkte till skroten dan effter ja fick åka i din. men nu är det på G här grenröret är så gott som färdigt. så får man se om det håller. (kass på svetsa) men Ic`n blir väll förhopningsvis monterad i helgen. du tryckte igenom lmm èn va? funderar på det där med soppan. ska nog göra som du och ta en kalstartsspridare och en tryckvakt från saab.

Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.