|
|
|
|---|---|
|
Har kollat på lite hemsidor och hittat en Alpina B6 3,5 S som är byggd på M3 E30. Finns det någon i Sverige? | |
| Kolla bilregistret. Deär dyra och ovanliga. | |
| För dyr för att hamna här kanske. Bilregistret tar också betalt om man frågar. | |
| Såg en till salu på mobile.de!! | |
| DEM 22900.- gul 15.000 mil men utan Alpina-fälgar | |
|
22900:- låter billigt... antagligen en kopia... modellen gjordes bara i 62 exemplar om jag minns rätt... /Jonas |
|
|
Vad jag förstått av annonsen så är det väl en kopia. En M3 som de sedan petat ner Alpinas motor och transmission i, och bytt ut de nödvändiga detaljerna i inredningen... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Den kan vara äkta. Finns skylten i bilen så är det ok. En Alpina håller inte värdet bättre än någon annan BMW så varför skulle en 3,5S vara värd flera gånger mer än en M3 2,5 Evo? I Tyskland så är det "bara" en gammal bil och även om det är något speciellt så är försäljningspriset inte högre än någon vill betala för den. De flesta Alpinamodeller tillverkas inte i några stora antal och som begagnat så står en motsvarande Alpina modell några procent högre än en liknande BMW. Att originalfälgarna saknas är ganska vanligt i Tyskland. Det finns folk som byter ut delar och bygger om en Alpina med allt möjligt. Däremot så får man mycket bil för pengarna. |
|
|
Kan någon klicka in linken till bilen? Hittade inte den på mobile.de! Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
|
Gå till www.mobile.de och sök. Välj bilmärke Alpina och skriv i modellrutan 3,5S Inget annat. |
|
|
de står ju: M3 UMBAU (= M3 ombygge) /Jonas |
|
| ...och vad baserade Alpina modellen på? | |
Oden |
Fruktansvärt fula fälgar.. |
|
Kitsch! Mr C |
|
| Färgen också. Perfekt omslagsbil för spoilernytt. | |
Oden |
Personligen tycker ja det är den ultimata samlar bilen.Skulle ja äga en skulle denna ha duntäcke på sig om vintern. Ja mennar 62st gjorda.. |
|
Om den är äkta men inte med den färgen. Tror knappast Herr Bovensiepen skulle tillåta att en sådan kulör skulle få finnas på hans produkter. |
|
|
Oden: Jag håller med, det ÄR den ultimata Alpinan. (tycker jag....) Coolt va? |
|
| Skit samma, jag var ändå bara på jakt efter en kul vinterbil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.