|
|
|
|---|---|
|
tjenna alla .. har en fråga .. om man har tonat baklykterna med svart tonings spray, kan man ta bort e på något sätt utan att fördärva lyktorna?? .. tackar på förhand .. | |
|
tyvärr är det så att dom flesta lösnings medel ( xylen, T-Röd, thinner etc etc ) har en ful ovana att bleka/vitna plasten så skaffa ett par bakljus till från skroten om du redan har sprayat svart.... (eller skaffa "riktiga" svarta Hella som finns/fanns till E30 det ju om man nu önskar det....) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| jo ja vet de där om sökning .. men ja hittade inte riktigt de ja letade efter, vet att ja läst nåt om de men men .. tack ändå .. | |
|
no offense Dookie det bara kommer av sig själv när jag skriver inlägg..*S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Några här på forumet har tydligen använt bromsvätska med framgång vid borttagning av toning till bakljus. OBS! Se till att INTE få bromsvätskan på bilens lack!!!! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nagellacksremover funkar skit bra... och skadar/missfärgar inte plasten... | |
|
oki oki .. ska komma i håg alla dessa fiffiga förslag .. hehe ok gasar magnus;P |
|
| Bromsolja är bra till mot sådan färg! ;) | |
| thinner fungerar utmärkt. | |
| körde me thinner, blev fruktansvärt bra .. ska nog inte göra de för många ggr bara .. | |
|
kan gå bort med högtryck det gjorde klarlacken på huven beemwee |
|
|
Alla verkar ha kört olika saker, själv körde jag rödsprit och det fungerade utmärkt. Jag vet att mekonomne har en slags remover till just detta. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu Länk sidan för Bmwtokar! |
|
|
så egentligen kan man bleka ner originalfärgen också? sen lägga in färgade lampor = lexuswannabe mvh/ Länk |
|
|
Plasten brukar vara genomfärgad, så det går nog inte... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Jessie |
man kan köpa transparent eller vad det nu heter från Dupli Color funkar skit bra. bleker inte heller plasten. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.