|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hur ser ja skillnaden på en en 6CYL o en M3motor på E36 bäst?Förutom kåpan då.Kram! BMW - i nöd och lust |
|
De 6 separata insugsspjällen kan vara en indikation...:-) Om motorn är urplockad o utan insug blir de ju lite knivigare....men skillnader finns garanterat även om jag inte kan påpeka vilka men de finns andra som kan:-) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Testa att provköra den så märker du garanterat! =) | |
|
De står BMW M-POWER på ventil kåpan.. :) Passar ventilkåpan rakt av på en M52? Länk BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Njuren: Om jag hade läst hela ditt inlägg så hade jag inte skrivit så. Får gå o dricka något stark så ja vaknar. Avgassytemet skiljer sig ganska markant om ja inte missminner mig. Men motorn är kanske lös? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Svänghjulet ska skilja sig med som jag förstått det. Precis som på 330 så ska m3 Ha ett dubbelt svänghjul med en vätske"koppling"imellan. Har läst detta någonstans, ganska mycket motorkomponenter som är lånade från S52 som jag förstått det. Kan någon bekräfta detta med svänghjulet som haft ur sin m3 maskin? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Svänghjulet är dubbelmasse på både M50, 52 samt S50. S50 har dock lite större koppling 240mm mot 228mm. Ventilkåpan på S50 skiljer mot en "vanlig" sexa, separata spjäll som sagt, vanosen är skruvad utanpå toppen och är inte döljd av ventilkåpan som på M50,52. S50 Länk M50 Länk _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
Bmw ludde |
Ett annat grenrör sitter på s50, går dock att använda sig av m50:ns, men iaf så är s50 ett extractor och m50:ns gjutet (det är hur lätt som helst att se vilken motor de handlar om) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.