|
|
|
|---|---|
|
Ehhhh.. Lillebrors sambo har lyckats med konststycket att slå på cirka en dl koncentrerad spolarvätska i kylaren på en 525i -91. Har det någon betydelse eller är det byte av kylarvätska som gäller? Min sida: Länk Touringklubben: Länk | |
|
"Lillebrors sambo"? Jo jo... Det är nog inte bra har jag för mig va?? Kan bli nån reaktion där?? Fast 1 dl?? Tja, jag vet faktiskt inte... Två bilar är fler än en.. |
|
|
Hahahaha... Visst har man gjort en och annan blunder genom åren men detta har jag inte lyckats med. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Det är nog ingen större fara när det bara var 1 dl...sen har ju spolarvätska nästan samma egenskaper som glykol...dock inte smörjande... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Nja du Henrik samma egenskaper vet inte det ja... ( bortsett från frysskyddet) Spolarvätska är ju mest alkohol som har en ful ovana att torka ut t.ex. gummi detaljer ( och krympa skallen så hjärnan inte får plats som vi alla upplevt nån söndag morgon...) Så i större mängder är det nog mycket olämpligt men o andra sidan 1 dl konc till dom ca 10-12 liter en BMW rymmer är det lite OM det blandas ut och int eligger och skvalpar i expantions kärlet ( gör det det bör man ju kunna suga upp den lättrae spolarvätskan från den tyngre glykol geggan...) Så vill du/"lillebror" vara 200% säker: byt kylar vätskan helt annars se till att det är väl utblandat och gasa på..... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Den "groggen" blir så svag så det ingen risk att någon åker dit på den....helt risk fritt. Tuta å kör... Det enda som skiljer är ju som sagt nästa bara smörj egenskaperna, men dom har du ju kvar i glykolen...så vad kan hända?? Som sagt ingenting... Peo |
|
|
Tack för era tips, det känns lite tryggare nu ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.