|
|
|
|---|---|
|
har fått problem med min bil (518)........mitt under körning så för jag ingen gas respons det som att motorn dör......jag har köpt sån här insprutsrengörns medel..men det har inte hjälp..... all hjälp uppskatttas | |
| är det ingen som kan hjälpa en stackars fattig student ...........plllzzzzzzzzz :-( | |
|
Prova häll i en flaska spridar rengöring, har du tur så funkar det. Ett billigt alternativ som i är värt att prova. Lycka till |
|
|
Hade liknande broblem med min 535:a, lambdasonden var kass. mvh.Magnus |
|
| Hade detta fenomen på mi 525:a då var det luftmängdsmätaren som orsakade det. Bytte den o då fick man nästan en helt ny bil. Nu spinner den som en katt | |
|
hade samma strul med min i sommras...hällde i den dyraste rengöringen dom hade...vart ingen skillnad alls först...men sen blev det bara värre och värre...bytte soppafilter flera ggr i rad tills förvärringen försvann...efter tre tankar var jag tillbaka på ruta noll alltså att han liksom inte orkar på vissa varv...bytte stift...men läste här att man kunde nollställa nån box genom att lyfta bort strömmen i nån timme...sedan låta bilen stå på tomgång tills den nått arbetstemperatur...kördesedan normalt några mil och problemet var som bortblåst....en kompis som har en 325-92 hade samma men på hans var det lambdan som lämnat in.... kanske värt att testa..... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
Kan ju även vara en burk på avgassyatemet som har nån lös mellanväg som ligger och täpper till när det guppar till eller om man svänger. Har varit med om det letade i veckor efter felet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.