AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.216

M3 E46 Färgkombinationer

Sida 1 av 2
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Vet inte om de här länkarna varit uppe tidigare...

Länk
Länk
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vilka fruktansvärda kombinationer det finns!
chrille70
Jo, och snygga också! Personligen är jag väldigt svag för Oxfordgrön/Kiwi läder... :PPP

Gott Nytt År!

/Chrille
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Finns det något tråkigare än svart läder? Har svårt att se mej själv köpa en ny bil för över en halv mille utan att piffa upp den lite. Instämmer med Chrille, grön med gult läder, de flesta kombinationerna med ljust läder är godis! Folk snackar en massa om att det blir skitigt med ljust läder, men det håller jag knappast med om. Snarare tvärtom, i ett äldre mörkt läder syns sprickorna betydligt mer än i en ljus. Efterenheterna efter en 328:a jag hade med saffranskinn säger att jag kommer att leta upp något liknande till nästa byte. Oerhört läckert, i mitt tycke då.
Håller med 328-Johan...
Valde svart skinn i min och det ångrar jag idag. Skulle ha haft cream-färgat eller kanel - det hade varit läckert!
Svart inredning kan tolkas som dystert och tråkigt men samtidigt så kan man ju alltid påverka genom att ha en tuff och pigg färg på utsidan. Som sagt, svart är ju alltid stilrent och estetiskt vackert enligt mig.

Till t.ex. M3 E46 borde däremot BMW ha fler färg alternativ vad gäller inredning än vad dom har. Någon som håller med?

/ Jacob
Jacob_M3:

Vilken kombination valde du till din 04?

Imola:

Det finns en grön med cream färgade inredning till salu på nätet tycker inte det var så jätte snyggt om jag får säga mitt.Jag valde nääåä på den bilen jag köpte så var det ljus grått skinn och utan på mattsvart jag är mkt nöjd med den kombination.
Jag valde Estorilblå metallic och svart skinn.
Ingen annan kombination som föll mig i smaken om man skulle förknippa den med "ljusblå" utsida.
[M
242
[MaNgE]
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Mora metallic m. Cream skinn... ...mmm
[M
242
[MaNgE]
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

...Champagne heter visst skinnet
chrille70
Det finns en annan riktigt delikat färgkombination: Midnightblue (mörkblå) med Chanmpagnefärgat läder och inlägg i rattkransen i samma färg. Och så ljust ädelträ till detta... En sådan M3 CAB stod i BMW:s monter på Sthlms bilsalong. Har även sett en sådan (samma bil måntro?) på Lindholms Bil i Umeå.

MVH Chrille
starre:

Detta ser helt ok ut enl mig > Länk

Jacob_M3:

Estorilblå är porr! Grymt bra färgval.

Imola:

Den ser bättre ut än den som jag menade om man säger så:))

starre:

Men jag vet ändå inte ifall det är den bästa. Tycker Silver Grey, Steel Gray eller någon annan ganska mörkgrå färg med antingen Imola eller Kanelfärgat skinn är riktigt läckert.
Imola:

Har du sett min?

matt svart med ljus grått skinn är som jag har sagt tidigare mkt nöjd
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
´Har redan visat den länken innan
starre:

När du säger matt svart... Vilket färg är det då på BMW språk?
Är den alltså matt, eller menar du att det inte är metallic?
Mr
134
Mr M3E46
M3 E46 02 328 touring 96
det heter faktiskt solid när det inte är metalliclack

I dont drive fast
But i fly low
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Starre: Inte är väl bilen matt hoppas jag? ;) Du menar solid och inte metallick antar jag. Instämmer med Imola, en lite "stickade" inredning är inte fel om lacken är lite mer diskret färgad. Länk var ju otroligt nice, dock vill jag inte ha nåt ljust trä-schmutz, eller trä överhuvudtaget faktiskt.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
haha, tre påhopp. det var kanske lite väl saftigt =)
Ifall jag nu får råd att byta M3:a någon gång så lär jag också vara inne på 328-Johans spår...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.