|
|
|
|---|---|
| Har ett problem med E21an, har bytt ut ena tankhalvan till en i nyskick, har bytt ut avluftningsslangarna(mot några som har exakt samma mått som original och tål bensin). Grejen är den att jag får bara i knappa 40 liter, det som händer är att bensinen inte går ner utan nivån ligger kvar upp vid tanklocket. Det intressanta är att tankmätaren visar typ 55liter då fast den är ca 40 liter i tanken. Det lustiga är att när man har kört ett tag (typ 10-20mil) så hoppar mätaren ner igen så det stämmer dvs från 55 till 30liter så man tror att bilen har dragit massor fast den inte har det. jag förstår inte varför bensinen inte går ner??? bilen har inte varit fulltankad på runt 5år beroende på att min gamla tank var dålig, kan detta bero på luftbubblor???? | |
| jAg måste tillägga att bensinen läcker inte ut!!! | |
|
Läs dessa sidor som handlar om E32, givaren på E21 kanske är samma? Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Njuren |
Flottören e sönder!Den blåser dig att de e full tank BMW - i nöd och lust |
| hmm det jag vet är att när reservtanken slår i, verkar allt stämma eftersom man kommer ungefär så långt man borde innan det tar stopp. Varför går det så segt att få i bensinen på slutet då? De sista 5-10litrarna innan jag inte orkade tanka i mera tog superlång tid att få i? JAg är tveksam till att det går att få i full tank ens? men det är klart om det inte läcker måste väl bensinen finnas där antar jag. Flottören/givaren är den dyr att köpa? | |
|
samma problem på en av mina, fast det ska till skrot, utan motor och rostigt golv. nån som är intresserad av delar? perfekt bakaxel och v-låda 5vxl bla... BmW - enjoy! |
|
|
jah hade samma problem på min att ja inte kunde fylla ända upp. verkstaden blåste rent bränslekanalerna sen va d ok! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
| intressant, då är det bara att blåsa rent då :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.