|
|
|
|---|---|
|
Dags att byta framdämpare på 535an så tänkte att det är likabra att byta ut runt om både dämpare+fjädrar. Frågan är vilken sats är att föredra? idag sitter det BMWs M-paket som sänker 20mm och ger lite mer väghållning. Är Bilstein bra, eller blir Bilsteinspprt stenhårt? Sachs, Eibach?? vilka fler finns och vad är att rekomendera? mina önskemål är följande; Vill inte att bilen sänks mer än 40mm och det måste fortfarande finnas hygglig komfort samt bilen får absolut inte se högre ut fram än bak. Frågan är måste eller borde man sänka 40/20 eller 40/30 för att den inte ska se ut så, eller blir det bra med tex 40mm lägre runt om? | |
|
Jag köpte gasdämpare och sänksats av motornord blev helnöjd. |
|
|
40/0 eller kanske 10 bak tycker jag, men för att det ska ner tillräckligt fram i mitt tycke bak för att det ska se jämnt ut. Jag sänkte 60/40 och det blev lite för lågt så bör du minst ha 40 iaf. Det finns något fabrikat som har 60/20, det skulle jag ha satsat på idag. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Ok, det låter mycket tycker jag, för i så fall lär det se fruktansvärt att sänka 40mm runt om? Undrar bara vilken sportsats som ger bäst komfort? | |
|
Jag tycker att 40 mm bak är för mycket, det ser ut som om det sitter 2 tunga personer i baksätet på halvslut originalfjädring ungefär. Jag har absolut inget mellanrum mellan däck (17") och skärmkant bak. Så här ser den ut iaf: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Greenberg, tror du Bilstein sport som sänker 30mm runt om kommer att se tokigt ut? Jag har forskat i detta och inte hittat någon fabrikant som säljer satser där man sänker med fram änm bak, inte ens BMW aktoriserade verkstäder kan hjälpa mig, snyft. | |
|
Polaren hade 30/30 på sin 535:a, och det var väl inte helt åt skogen. Men den kommer kanske inte se så sänkt ut. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag hade Bilstein Sprint-dämpare med H&R-fjädrar som sänker 35mm fram och 10mm bak på min 540. Dessa finns även till 535. Jag tycker att höjden fram/bak blev utmärkt och komforten/sportigheten lagom. Kanske lite "stötiga" vid ojämnheter o dyl. //Magnus |
|
|
Jag har 50/50 på min E39. Det man absolut ska akta sig för är att få bilen högre bak än fram, 70-tals raggare från Vallåkra direkt....det räcker med lite för att man ska bli dömd. Då finns bara en sak att göra: Bara att ta fram vita målarfärgen och måla hjulhusen + croma bakaxeln. AJajajaj |
|
| Jag har nyss monterat Motor nords sportpaket och är helnöjd,sänkningen syns verkligen för att inte tala om den förbättrade väghållningen :-) | |
|
Jag köpte 40mm sänkfjädrar enbart fram och nu ser bilen "normal" ut, och jag har originalfjädrar bak. Ska byta ut bakfjädrarna till M-fjädrar (-15mm). Jag var och är förundrad över att BMW har så veka fjädrar fram, framförallt med de större motorvalen. De borde onekligen sätta sina M-fjädrar fram på alla bilar med större motor (2,8 o uppåt)... Mvh |
|
| hm med andra ord kanske det ser rätt okej ut om man använder Bilstein sport fram som sänker 30mm och låter original (M-paket fjädrarna + dämparna) sitta kvar sålänge. Jag vill egentligen bara att bilen skall se något mer sänkt ut än vad original M-paketet gör och behöver bara byta fram då endast framdämparna är slut, kanske håller bak många 1000-mil till?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.