|
|
|
|---|---|
|
Har en kort fråga bara om det är någon som vet eller har erfarehet av detta. Det är så att bilen står avställd i varmgarage och det är 5-10 grader i garaget. Är detta för lågt? Har hört att bilen mår bäst av >15 grader. Vill gärna veta om detta med temperaturen är så viktigt och varför. //David | |
|
Vid låga temperaturer så får man fuktproblem...nackdelen att ha högre temp är kostnaden att värma upp utrymmet. Ot: Porschen vinterförvarade jag i +25 grader....garanterat ingen fukt där ;-) |
|
|
Ja Pelle fukt är ju något man INTE vill ha! Men som tur är det att garaget är bra torrt och ventilerat. Men som sagt det kostar ju mera pengar och då undrar jag om det verkligen är värt pengarna...? +25 grader skulle va nåt det! Man kanske ska ställa av den i vardagsrummet=) David |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är det bra torrt och fint i garaget,dvs ingen ställer in en blöt och fuktig bil i samma garage, så ska det inte vara nån fara. Det viktigaste att det är ventilation i garaget och inte hermetisk tillslutet. Jag ca 12-15 grader men då en fläkt som går hela tiden, bara elementet styrs av termostaten , så fläkten går hela tiden, och då torkar det upp snabbt. ///MVH Hasso Länk |
|
Har själv haft bil i halv-varmgarage i två år. Det kryper ner till 8-9 plusgrader då det är kallt ute (dvs minusgrader i Skåneland). Det funkar alldeles utmärkt, inga fuktproblem alls, som sagt var, det skall vara tort i garaget. Däremot drar batteriet ur fortare om du har bilen stående kallare, det är väl det enda negativa. Jag har det löst det lilla problemet med en underhållsladdare. |
|
|
hasso: Min bil står där alldeles ensam o njuter=) Så det är ingen som ens går in och ut ur garaget. Och det är också god ventilation så då verkar jag ju inte behöva oroa mig då. CBM3C: Det låter som mitt garage. Och jag har också löst problemet med en CTEK underhållsladdare som står på hela vintern. Smart liten sak=) tack så mkt för svaren! Mvh David |
|
| Hur r det med att ställa in en luftavfuktare? Då måste man ju få bort fukten? | |
|
Jag har ett eget garage rakt under lägenheten. När det är ruggigt ute, dvs under +13 grader så drar jag igång min gamla kupefläkt på 600W. Den står bara på golvet i ett hörn. Dels så blir det varmt och skönt men det viktigaste är nog ändå att man får runt luften ordentligt så allt torkar så snabbt som möjligt. Tur att det inte är jag som betalar den elen. :-) Har nästan alltid runt 20 grader varmt i garaget. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
jag har min e36:a avställd kallgarage, men det är snustorrt där så den stormtrivs :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.