|
|
|
|---|---|
|
Hej igen. Har även problem med C-låset. Måste låsa upp/låsa två gånger för att det skall funka. Har hittat trasiga sladdar i bagaget som glappade. Var inte felet, tyvärr. (Kunde enl. min bmw handlare vara en orsak) Någon annan som har något förslag ? Tack på förhand. Hama | |
|
Har haft samma strul med mitt c-lås, oftast när det är kallt eller väldigt skitigt ute. I mitt fall har det varit låskolven till bagaget som har kärvat ytterst lite. Man har fått smörja och lirka med nyckeln i låset. Låskolven måste vara helt utdragen för att det skall funka. Är den ex.vis intryckt endast 1 mm så fungerar det inte, det är väldigt känsligt. Länkade ett elschema i ett annat av dina inlägg. Det är bara rysk överskrift men resten är på engelska. Mackan |
|
|
Läs detta: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej igen. Problemet löst. Det var kabelstammen i bagaget, och en justering av dragmotorn i förardörren som skulle fixas. I bagaget går en kabelhärva upp i luckan. Fick ta bort ca 20 cm och skarva ihop igen. (Den sladd som är kopplad till givaren i dragmotorn var av) Dragmotorn i förardörren behövde justerars 2 mm i dragriktningen. Troligtvis p.g.a. slitage. Sedan var problemet löst. Tackar för alla värdefulla tips. God fortsättning. Hama. Hama |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.