AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
860

Varför är det så dyrt att försäkra.

jimper
jag är lycklig ägare till en 525 TDS -93.
Men Jag är 22 år. Har kollat upp vad försäkringar kostar enda sedan jag köpte den i juni. Den billigaste hel försäkringen jag fått tag i ligger på lite över 13000 om året. Varför är de så dyra att försäkra. Det är ju ingen värsting bil.

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ring och fråga försäkringsbolaget, dom brukar kunna svamla ihop ganska roliga förklaringar...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

En stor del av det höga premierna beror på att det finns folk i vårt kära land som inte kan se skillnaden på mitt och ditt längre.

MVH/Danne
Kolla med "Sockenbolagen". Min kostar 4400:- /helår helföräkring där..
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Om man uppfyller någon eller några av följande saker, brukar försäkringen bli dyr:

Fel bilmärke och fel bilmodell (=de flesta BMW...)
Fel ålder (=ung)
Fel bostadsort (=storstad)
Fel boendetyp (=lägenhet och parkerar på gatan)
Inga rabatter (=inga andra försäkringar i samma bolag, eller inte rabatt via facket el dylikt)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
-Daniel-
vad menas med "Sockenbolagen" ??

har du i sånna fall några telefonnummer ?
Det är ett försäkringsbolag. Kolla gulasidorna.
-Daniel-
okey då vet man det tackar så mycket :)

förresten va definierar försäkringsbolagen som "ung" har alltid hört att när man fyller 25 så sjunker försäkringen premien
Bj
143
Bjarne
525i -91
Vad som är "ung" i försäkringsbolagens ögon tror jag inte spelar någon roll. Jag har då aldrig fått en billigare försäkring sedan bonussystemet försvann. Tvärtom så blir försäkringarna dyrare för varje år. Men det kanske är så att ökningen pga skade-/stöldstatistiken är större än den åldersrelaterade sänkningen.

Det ska bli spännande och se vilket årsbelopp jag får till sommaren när försäkringen ska förnyas - fyller 30 nästa år och då är man väl ingen ungdom längre:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.