|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Kan man få klockan att visas på stereon på en 320 -99:a? --- Kör också båge! www.sporthoj.com | |
|
Ja, det står i bruksanvisningen till stereon hur man gör för att få den att visa klockan konstant. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej! Det finns bara från årsmodell 01! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det går på min -00. Under volymratten finns tre knappar varav den längst till vänster har en klocksymbol. | |
|
Ok, det kanske kom lite tidigare! Men på de radioapparater som kan få fram klockan i displayen, finns det en liten klocksymbol på knappen längst till vänster, precis som Grizzly skriver. På 98:or och 99:or och fram till april 2000, finns inte den funktionen. Troligen funkar inte den nyare radion med klockan i de äldre bilarna. (inte enligt min BMW-verkstad i alla fall) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
rallyante |
har den spelaren i min 98 e46 och på den funkar det iaf. |
| jag har en 320 -99 och det gick att ställa att steron visar klockan.. :o) läs manualen.. | |
|
Iofs är jag inte förvånad om mekarna inte har full koll på om den nya radion passar i äldre bilarna. (Han såg lite tveksam ut och drog på svaret när han sa att det inte räckte med att byta till den nya stereon med klocka i min 99:a) Kanske räcker med att byta till en ny stereo med andra ord! :o) (fast det blir en dyr klocka om man skall köpa en ny stereo hos BMW = knappt 6 000kr) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Arga och Rallyante, har era stereoapparater en liten klocksymbol på knappen längst till vänster? Om inte, vill jag gärna veta hur man gör för att få fram klockan, för det står ingenting om det i min manual. (jag har ingen klocksymbol på min knapp) Jag har en Business CD, inte professional (som troligen har klocka)! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Japp .. Jag har klock symbolen på panelen. jag ska gå till bilen o kolla hur man jag fick fram klockan |
|
|
Intressant tråd, min 01a har ju givetvis klocka på stereon, en knapp man trycka på för att toggla stationsinfo med klocka vid volymvredet. Min 328a 98 hade inte klocka, och ingen av de 99-00:or jag provade innan jag köpte min 328 hade det heller. så jag trodde att de kom 00 eller 01 som standard. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
kollade nu vänstra knappen under volymen på Business CD, jag har 320 dec -99 Du kanske har fått en annan modell på Business CD! |
|
|
Arga, har du ägt din bil från det att den var ny? Är din stereo bytt? Det låter som om det inte är den som monterades från fabriken. Möjligen kan sena 00:or ha klocka i stereon, men från 01, skall det vara standard. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
köpte bilen för 6 mån sedan.. så jag vet inte om cd satt som orginal eller har blivit bytt.. Ring bmw och kolla om det finns flera modeller på Bussnis cd.. kanske jag har fått nyare modell.. :O) |
|
|
Jo, det finns en nyare variant från 04/00, som har klocka! Troligen är din stereo utbytt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Min är uttagen nov 99, den har möjlighet att toggla klocka/station med klocksymbolen längst till vänster. |
|
|
Min gamla 323 ci -00 hade klocksymbol och den var tillverkad augusti 2000, Törs inte svära på om min gamla 320 -99 hade symbolen men nog hade jag klocka i sterodisplayen iaf. |
|
rallyante |
lite sen med svaret här. Ja jag har oxo en klocksymbol på min stereo. Det är en buissnes CD. |
|
Som sagt, bilar (stereoapparaterna) tillverkade från 04/00 har "klockfunktionen" redan från början. Men det verkar tydligen som om det då går att eftermontera den nya radion i äldre (än 04/00) bilar! (tvärtemot vad min verkstad sa) :o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.