|
|
|
|---|---|
| Är det stor skillnad vad gäller försäkringspriser om man jämför 320i och 330i, -04? | |
Kowalski |
Hej Inte så stor skillnad gissar jag på, du betalar endast halvförsäkring de första åren. Om du dessutom väljer att köpa din 04:a i av BMW i Sverige och finansierar den via BMW-finans betalar du i princip 0 kr första halvåret med BMW-original försäkringar, vilket gör dessa bilar relativt billiga ur försäkringsaspekt de första åren. Mvh /Kristoffer BMWCS # 4918 BMWCS SYD |
| Man får som du säger prova halvförsäkringen i ett halvår för 600kr eller nåt sånt. Men vad menar du med att det räcker med halvförsäkring? Täcker garantierna det andra? | |
|
De första åren har bilen vagnskadegaranti, vilket egentligen är en försäkring. När du har vagnskadeförsäkring behöver du bara en halvförsäkring för att täcka upp till "helförsäkring". Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sen efter det halvåret så får du ett nytt försäkrings förslag från BMW förs. Det dock brukar vara MYCKE högre än vad andra bolag tar.. /Johan |
|
Kowalski |
Johan99: Det där med premier varierar lika mycket som vädret i april :) Och efter prova-på tiden är det inget som tvingar dig att fortsätta med Original-försäkringen, då kan du välja vilken som blir bäst för just dig. För min del var faktiskt Original-försäkringar det billigaste alternativet jämfört med LF, TH och de andra. Mvh /Kristoffer BMWCS # 4918 BMWCS SYD |
|
Kowalski: Jo jag vet. Jaså de var billigast? Är nog den första jag har hört som fått det. För min bil skulle de ha 11500:- medans LF skulle ha 2800:-! /Johan |
|
| Behöver man en hal- eller halvförsäkrning, då? | |
| "hal-försäkring"? =) Menade hel, förstås... | |
|
Halförsäkring behövs på vintern ;-) Prisskillnader i försäkring mellan 320 och 330 har diskuterats här tidigare. vill minnas att ngn konstaterade att det i hans fall skulle vara billigare att försäkra en 330 än en 320. Hur som helst torde skillnaden vara begränsad i alla fall på halvförsäkringen. My Bimmer is my mistress |
|
|
Kollade Folksams online-prisidéer. Där skiljde det 10000kr 330 och 320/år och för helförsäkring. Nu är ju jag iofs 22 =) och försäkringen ska skrivas på min farmor. Hur stor skillnad blir det när man gör så? Har ju dessutom hört att man kan bli nekad utbetalningar i vissa fall när man gör så... =/ |
|
| Inte smart att göra så, av den anledningen som du själv anger, du lär inte få ersättning för eventuella skador när det uppdagas att det är du som är bilens egentliga ägare. Har du råd att köpa en ny 320/330 bör du också ha råd att halvförsäkra bilen i eget namn. Det är inte värt risken att försäkra bilen i nån annans namn, tycker jag iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.