|
|
|
|---|---|
| JAG ska sätta i en 2,5 liters motor från -90 i mins 320 från -86 och undrar om jag måste byta hela kabelhärvan. ÄR det nån som vet så blir jag glad om jag får tips | |
|
Det är olika sprut, tyvärr :( 325:an har Motronic (enda sprutet som e 325 finns med) Din 320 har L-Jetronic så du måste byta sprut oxå! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Men då åker jag på att byta kabelhärva. | |
|
ja, precis, du får byta kabelhärva. MEN, jag har aldrig hört någon svara på om du kan ta en 2.5:a och använda L-Jettronic? då slipper han väl byta kabelhärvan? man tappar givetvis ngn HK, fast, knappast så himla mycket va? det går väl att ställa upp hans L-jet? BmW - enjoy! |
|
|
jo visst går det att montera l-jet på en 325 motor,men e klart värt att byta elhärvan så du får motronic! Är inget större jobb att få dit. Länk |
|
| Vem har sagt att det är en 325 motor? kan ju lika vara en 323 elr? | |
nizze1985 |
Han säger ju själv i sitt första inlägg att det är en 2.5 l motor... |
|
Det är en 325motor. |
|
|
Arsson/ varför skulle det vara en 323motor??? 325 har 2.5 och 323 har 2.3 E30 alltså... 320i -86 har LE-JETRONIC OCH HAR DU MOTRONIC sprutan kan du ju chippa också om du vill... d kan du inte me LE. BmwBasti |
|
Jessie |
Man kan köra en M20B25 med L-Jetronic. Du slipper också byta kabelhärva då. Gorde själv de och det funkar alldeles utmärk. Men det är lite pysel med att flytta över allt från 320 motorn. Men nackdelen är som s_maid säger att du kan inte chippa den ifall du har L-Jetronic enligt vad jag har hört. mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.