|
|
|
|---|---|
|
Jag har provat sök men inte hittat nått som passar.... När jag startar min bil så kommer servicestapeln opp och den är på gult.... Men både oilservice och inspection lyser. En på varje sida om "pluttarna". Betyder det att det är dags för både oljebyte och inspection eller ??? Bilen har gått 14400 mil nu. MVH Peter Min BMW Länk | |
|
Skulle tro att det är dax för oljeservice + bromsvätskebyte OM klocksymbolen lyser bevid insp. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Det är både oljeservice och inspektion 1 eller 2 som ska till... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Gör man inte ALLTID oljeservice i samband med insp? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jo, men man kan göra oljeservice utan att göra någon inspektion. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack för svaren.... blir till att serva lite då :-) Peter Min BMW Länk |
|
|
Jeppe: Det var ju det jag menade.. Sorry om jag var otydlig. Oil ---> InspI ---> Oli ---> InspII ---> Oil ---> InspI ---> Oli ---> InspII osv... Bromsvätska byts med 24-månadersintervall. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ska nog byta bromsvätska också eftersom jag inte vet när den byttes sist .... Funderar på BERU Platina fyrelektrodsstift. Är dom bra till 525:an eller ? Har sökt och hittat lite olika svar här ??? MVH Peter Min BMW Länk |
|
|
Varför inte anväda de fyrelektrodsstift som BMW rekommenderar till din motor (och monterar i de flesta nyare modellerna): NGK BKR6EQUP Kostar ca 150kr/st men håller 10 000mil! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
OK :-) Tänkte spara lite pengar...... Men det skiljer ju bara 300:- så då kör vi väl med NGK då. Peter Min BMW Länk |
|
|
Ford Ltd: Mixtra inte med stiften till din Bmw.Har själv dåliga erfarenheter av Beru å annan dynga.Original håller ca 5-6000mil utan problem...mvh dutta |
|
|
OK som jag skrev så blir det NGK. Det var just detta jag ville kolla om BERU var dåliga. Har beställt NGK idag... 146 kr / st :-( Men det är klart att håller dom 10 000 mil så behöver jag nog bara byta en gång till :-) Tack för alla bra råd. Peter Min BMW Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.