AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
662

Varierande tomgång och startproblem.

ki
11
killian
325cab-94
Vad kan det vara för fel??? När bilen är kall är det aldrig några problem att starta och den går fint på tomgång men när jag har kört så den är varm går tomgången upp/ned mellan 2500-3500 varv. Stänger jag av den då startar den inte,det är inte ett liv i den tänder inte ens men om jag väntar ca. 1,5 tim och går ut och provar startar den igen vad f.n kan det vara jag börjar bli lite trött på bmw nu. Följande är bytt: Lambdan,tempgivaren i blocket,Luftmängdmätaren.Det är gjort på verkstaden men jag tror ni vet bättre än de om vad det kan vara för fel.

Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
har du kollat igenom alla tändkablar, fördelare, rotor och tändspole...kolla det...är en bra början...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
kolla om de e spricka i vevhusvent-slangen. har inte haft hål på den själv men vet att tomgången ska bli fel om den läcker. den expanderar ju när d blir varm å då blir ju eventuella sprickor större.
ki
11
killian
325cab-94
Tjena Henrik och Quibbles!
Fan vad skönt med lite hjälp-hade nästan gett upp hoppet.
Jag ska kolla det ni föreslog när jag hämtar bilen från verkstaden på fredag för nu får de inte låna den längre.DE HAR HAFT DEN SEDAN 25:E SEPTEMBER OCH HAR INTE HITTAT FELET!!!!!!!!!

OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
HAr samma fel om du kommer på felet så skriv till mig

tack på förhand

Länk
ki
11
killian
325cab-94
Tyvärr är ingen bil hämtad från pajasverkstaden än .Förra veckan fick de för sej att prova och byta styrboxen men den gick precis som innan, nu har de tydligen mätt upp vid bensinpumpen att kamaxelgivaren bara ger impuls till pumpen lite sporadiskt.
Är det någon som vet hur detta funkar?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.