|
|
|
|---|---|
|
Jag i alla fall håller just nu på att renovera mina ///M fälgar hoppas bara att de blir bra... Tänker också lackera om motorhuven och bagageluckan (repor och stenskott)+ ska ha en ///M vinge till M5:an. Ska också tillverka en skyddplåt för open air + ska byta alla högtalare (har stora ljudpaketet) + en aktivbaslåda som ska köpa hos MDS... Hoppas bara att jag orkar just nu har jag influensa och det känns jätte trokig och jobbit att jobba men bilen.....Just nu faktisk har jag stora sälje tankar men så fort tittar runt för att se vad marknaden har att bjuda på i samma prisklass som en M5 då inser jag att bättre bilen en M5 är svårt att hitta.... Ha det så bra killar M.V.H Mauricio | |
| Håller själv på med en m5-90 3,6 som inhandlades för ett litet tag sen som också sover just nu, själv har den fått nya dimljus,angel-eye"s 18" bbs fälgar 10"bak 8"fram, har även ett 100hk kit NOZ ligger till den. bilen skall endast byggas för att spöa alla saab dårar som tror att dom rastar en bara för man åker 9-3 aero med en chipad 2,0 t. Men tyvärr har jag inte hittat någon som installerar NOZ( som är pålitlig ).Kanske någon här på forum som har någon att rekomendera????? PS Maurixt tänk på att du kan få ta bort batterikabeln pga databoxen känner av att motorn får mer luft,,,, kan gå lite oroligt annars. | |
|
ska lackförsegla mina original 17" M-fälgar o läga på ngr slags ban-däck. (ha ju 18" till vardags, kan ju passa bra o använda 17" till ngt vettigt...) ska byta till klarglas dimljus o framblinkers samt byta till ljusare baklysen. dra klart hörtalarkablar o tillbaka med inredningen... smörja in skinnklädseln putsa motor/moturrum M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Jag har köpt rieger ögonlock + läpp i kolfiberlook som jag ska dra på + nät i fronten. Sen ska jag köpa sportdämpare och sänkningsats + nya bakdäck. ///M3 |
|
| köpt m-spoiler och snart nya fälgar ;D ...Alpina såklart. | |
|
Har visserligen ingen BMW men planerna för min Mini är: Short Shift, KW coilovers, Remus avgas, 18" hjul.... /Johan |
|
|
Turbo matning och hellack är mitt vinter projekt... (Söker audi wastegate) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Själv gör jag något riktigt ovanligt med min M5 E34 under vintern, renoverar den till originalskick! Sänkningssats från K.A.W (fram) har bytts ut mot M5 fjädrar och nya detaljer i fjäderbenen, ny lack framtill, ny original front, byte och lack av huvgångjärn och byte av massor av detaljer i motorrummet. Kopplingen ska bli ny, nya BMW-plaketter och M5-emblem runt om. Klima måste renoveras och konverteras. Det som inte blir original är fälgarna som är BBS (dock har jag originalfälgarna liggandes för renovering) och stereo-enheten som är av modernare snitt. Jag söker därför en fungerande original BMW CD spelare från åren 1989-1995! //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
HD91, det är verkligen en ovamligt projekt du håller på med! Kul tycker jag! Mvh Abbe Länk |
|
| HD91: samma som jag gjorde med min GT. Visst känns det på nåt sätt väldans trevligt? =) Själv har jag inga direkta projekt än. Går i tankar om ett coiloverchassie, än så länge bara tankar, då 15kkr är en del pengar... | |
|
HD91: intressant projekt verkar det som. Skönt att se någon gå mot strömmen och rustar mot originalskick istället :) Den dag du säljer kommer det garanterat visa sig värt det. Entusiaster söker entusiastbilar, och att finna en M5 ifrån -89 i original genererar säkerligen entusiastiska priser :) Lycka till.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Återställa bilen i nyskick så långt det bara går,byta smådetaljer se till att alla reglage som skall vara belysta är det oxå.-)...o städa bilen...:) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Lacka om frontspoilern, se till att lampan bakom tempmätaren lyser, se över fälgarna(pulverlacka) Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
| Ska försöka få fart på rollon som inte rullar upp gardinen på nedvägen. Annars är det bara service planerat hittills. | |
| Montera mina nya Cab-fälgar, byta bromsbelägg fram & ge den en service frampå vårkanten, samt försöka åtgärda en buckla som någon hjärndöd individ fixade.... :-/ | |
| har precis fått min kolfiber huv samt kolfibersplitters..sen ska jag ´på med klarglas dimljus, klarklas bakljus (ej lexus style), byta packboxar främre och bakre, ventilkåpspackning och 18"hartge fälgar och om pengar och tid finns över ska bakspoilern bytas....bmw m3 e36 -94 | |
|
Inga revolutioner planerade i vinter, byter till KW steg III chassie, + Polyurethan bussningar, samt byte Intercooler, planerat att porta topparna också men prioriterar att köra bilen hellre än att stå i garaget i sommar så det blir en sak i taget i år istället för allt på samma gång som förra året... viket resulterade i att jag fick köra bilen ca. 3 sommarveckor... :-) |
|
| Håller på med en rejäl kompressor installation på min M5:a, och även chassi & bromsar ska ses över. | |
|
Robban: Ser att vi har likadana M3:or! :) Var fixade du kolfiberhuven?? Mvh Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.