|
|
|
|---|---|
|
Håller på och köper en uppsättning 7.5Jx16 fälgar som har suttit på en E38/728 och tänkte klämma på 235/60 R16 100W däck på dem enligt instruktionsboken. Vill prova på att åka på "ballongdäck" ett tag för att se hur det är jämfort att åka med 18"-arna som jag naturligtvis skall behålla. Det är ju ett utmärkt tillfälle att skicka iväg dem på renovering och omlack dessutom. Det är väl bäst att påpeka att jag är så lyckligt lottad att där jag bor behövs inte vinterdäck. :) Det jag prioriterar och hoppas uppnå iom detta är tyst, mjuk och fin gång på de usla vägar det är här utan att för den skull ge upp alltför mycket grepp. De däck jag funderar mest på att skaffa är TOYO PROXES T1 Plus men jag är mycket intresserad av synpunkter och erfarenheter över detta möjliga val från "panelen". Mvh Björn Länk | |
|
Jag körde med den kombinationen på min E38:a både med sommar och vinterdäck. I kombination med EDC har du en solklar komfortkryssare. Vad det gällde sommardäcken var det Hankook vilket faktiskt funkade bra för att vra ett lågprisdäck. |
|
| Jag köpte Falken i somras,helt oke.Prisvärt däck,kan rekomendera. | |
|
Balmgren, Jag har kört på Toyo proxies T1 men 18" (235 fram och 255 bak). Det är väl lite missvisande att jämföra samma däck i 16" dimension, men sammanfattningsvis jag tycker jag de har varit ok. Mycket bra våtväg-egenskaper. På minus sidan har högt vägbuller och dålig livslängd utmärkt sig. Detta beror kanske framförallt på kombinationen breda platta däck och V12 vrid (bakdäcken gick precis 3000 mil innan slitklackarna gick i dagen). Mitt favorit däck är fortfarande Michelin premacy, oavsett vad däcktester påstår. Tyst, slitstarkt, lättrullat, helt runt, och kanon på blöt väg, (synd att det inte finns i mina 18" dimensioner). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.